המלצות לחיסון דלקת קרום המוח בילדים בין גילאים 11-12 (CDC)

הועדה המייעצת לפרקטיקה חיסונית (ACIP) למרכזים לבקרה ומניעת מחלות (CDC) ממליצה על חיסון שגרתי נגד חיידק המנינגוקוקוס לילדים בגילאים 11-12, ושימוש בחיסון קוניוגנטי חדש (MCV4; Menactra) שאושר ע” ה-FDA ב-14 בינואר.

המחלה הנגרמת ע”י חיידק המנינגוקוקוס הורגת בערך 300 איש בשנה בארה”ב, אומר ד”ר סטפן קוצ’י מתוכנית החיסון הלאומית. הם מקווים כי ההמלצות החדשות יעזרו למנוע מחלה קטלנית זו בקרב מתבגרים.

מטרת ACIP היא, בתוך 3 שנים, להכניס את החיסון עם MCV4 לכל המתבגרים בביקור השגרתי המניעתי למתבגרים (גיל 11-12). חיסון MCV4 קוניוגנטי מיועד לספק כיסוי לחיידקי מנינגוקוקוס A, C, Y, ו- W-135. עם זאת, ה-ACIP מאמין כי אספקת החיסון עלולה להיות גורם מגביל בשנים הראשונות לאחר אישור MCV4.

למתבגרים שלא קיבלו בעבר MCV4, ה-ACIP ממליץ על חיסון לפני הכניסה לבית ספר תיכון, בסביביות גיל 15, להורדות שכיחות מחלה מנינגוקוקלית במתבגרים ומבוגרים צעירים.

בהשוואה לאחרים באותו גיל, סטודנטים בשנה א’ בקולג’ הגרים במעונות נמצאים בסיכון גבוה למחלה מנינגוקוקלית. עם זאת, קשה לזהות רק אוכלוסיה זו, ולכן מציע ה-ACIP כי על הקולג’ לכוון את קמפיין החיסון לכל תלמידי שנה א’.

למרות שהסיכון למחלה מנינגוקוקלית לתלמידי קולג’ בשנים מתקדמות בגילאים 18-24 דומה לזה באוכלוסיה הכללית באותה קבות גיל, החיסונים בטוחים ואימונוגנים, ולכן ניתן לספקם לכלל תלמידי הקולג’ הרוצים להפחית את הסיכון למחלה מנינגוקוקלית.

שכיחות שנתית של מחלה מנינגוקוקלית בארה”ב היא 1,400-2,800 מקרים, המובילים למוות ב-10%-14% ונכויות לכל החיים ב-11%-19% מאלו שנשארו בחיים. חיסון MCV4 הינו יעיל ביותר, אך לא כנגד חיידק מסוג B, האחראי לשליש ממקרי המחלה וליותר ממחצית המקרים בילדים מתחת לגיל שנה.

Menactra מיוצרת ע”י Sanofi Pasteur ואושרה ע”י ה-FDA לשימוש בגילאים 11-55.

לידיעה במדסקייפ

להמלצות הועדה

דיווח על תוכנית חיסון בניו זילנד

נתונים אפידמיולוגים בישראל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה