הנחיות חדשות פורסמו בכנס ה- NCCN בנוגע לטיפול בכאב הקשור לסרטן

לפי ההנחיות העולות מכנס ה- NCCN (National Comprehensive Cancer Network) ה- 10, רופאים צריכים לטפל בצורה אינטנסיבית יותר בכאב הקשור בסרטן, ע”י זיהוי של הסיבה לכאב וע”י ניסיון אגרסיבי להקל על החולה.

לפי רופא בכיר שדיבר בכנס, הטיפול בכאב צריך להיות מבוסס על אבחנה, ובמקרה הצורך ניתן להתחיל בטיפול אגרסיבי עם תרופות אופייטיות, ללא צורך במעבר דרך תרופות פחות חזקות.

לפי דוברת אחרת בכנס, הבעיות בכאב הקשור הסרטן, אינן ברורות תמיד כמו בכאב הקשור בפציעות כגון שברים. הכאב הכרוני הקשור בסרטן, נותן למערכת העצבים הסימפטטית של החולה זמן להתרגל, ולכן לא תמיד ניתן לראות את השינויים הנראים בד”כ כתוצאה מכאב שינויים בלחץ הדם, קצב הלב או תסמינים נראים של כאב. הכאבים הנובעים מסרטן משפיעים על תחושת הרווחה הנפשית של החולים ואפילו על עולמם הרוחני. דבר זה נכון בעיקר בחולים המפרשים את הכאב שהם חווים כעונש. הכאב הקשור בסרטן יכול לבוא בצורה של כאב נוירופתי, ואז הטיפול בו יהיה בתרופות מקומיות וסיסטמיות, ביניהן תרופות נגד התכווצות.

ההנחיות החדשות מדגישות את הצורך בהערכה מחדש של הכאב בכל ביקור של החולה במרפאה, כאשר המטרה היא להביא את החולה לתחושה של נוחות. במידה והטיפול הניתן לא משיג את המטרה, על הרופא לשקול מעבר לטיפול חלופי.

לפי ההנחיות, חולים הסובלים מכאב בינוני עד קשה צריכים לעבור הערכה מחדש כל 24 שעות, על מנת לקבוע את המינון התרופתי הנכון. במידה והמינון הנוכחי של האופייטים אינו מקל על הכאב, ההנחיות ממליצות על העלאה של 50% במינון. בהנחיות יש עקרונות לטיטור נכון של אופייטים, כאשר הקו המנחה הוא לטפל במינון שמקל על הכאב של החולה, מבלי שנגרמות תופעות לוואי שלא ניתן לטפל בהן.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה