ציפייה דרוכה להחלטת הממשלה בנושא הסל, ותביעה ראשונה לבג”צ על רקע חיסכון כספי הנובע משימוש בתרופה (הארץ)

מערכת הבריאות נמצאת בציפייה דרוכה לקראת ישיבת הממשלה היום שבה אמורה הממשלה להכריע לגבי היקף התקציב הסופי להרחבת הסל. כפי שכבר דיווחנו, ועדת הסל הגישה את המלצותיה, כשהפעם, שלא כבעבר, רשימה של 36 תרופות ו-9 טכנולוגיות, ללא תיעדוף פנימי ביניהן – כאשר סך התקציב הנדרש להכללתן בסל הוא 285 מיל’ ש”ח, בעוד שהתקציב שאושר ע”י הממשלה לצורך כך הוא של כ-210 מיל’ ש”ח בלבד.

מס’ שרים, ביניהם שר האוצר, השר בלי תיק, מתן וילנאי התבטאו כבר בעד הרחבת התקציב והכללת כל התרופות והטכנולוגיות ברשימה זו, כפי שמדווח היום בהארץ.

אבל החדשה המסעירה ואולי החשובה ביותר של היום בהקשר זה היא הפנייה לבגץ של חולת פסוריאזיס הטוענת שעלות ימי האישפוז בגין מחלתה עולים לאין שיעור על עלות התרופה שעשוייה לעזור לה במחלתה – ה-Amevive . מועצת הבריאות, כממונה על ועדת סל הבריאות תצטרך לענות על התביעה להכליל את התרופה בסל מהנימוק שלמעשה התרופה תביא לחיסכון כספי, מעבר כמובן להטבה במצב החולים. מבלי להכנס לפרטים של תרופה ומחלה זו, שאינם ידועים לנו, הבשורה החשובה אולי של תביעה זו, והדיון שיפתח בגינה היא: האם באמת ועדת הסל מבצעת את החישוב האמיתי והנכון לצורך הדיון וההחלטה הנוגעות להרחבת הסל ?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה