מתן simvastatin משפר את תוצאת ה-PCI בחולים הסובלים מכשל לבבי איסכמי (Am J Cardiol)

במחקר מעקב שארך שנה ונערך בקרב 202 חולים הסובלים מכשל לבבי איסכמי שעברו התערבות קורונרית דרך העור (PCI) בשל התקף לב אקוטי, התקבלה תוצאה טובה יותר בקרב 106 החולים שטופלו באמצעות simvastatin, לעומת 96 החולים שלא קיבלו את התרופה.

מתן simvastatin במינון של 40 מ”ג ליום נקשר לירידה מובהקת סטטיסטית בשיעור התמותה (1.9% לעומת 7.5%), בשיעור מקרי ההצרות המחודשת (25.7% לעומת 43.1%), בשיעור מקרי ביצוע PCI חוזר (25.7% לעומת 43.1%) ולשיפור משמעותי בערכי ה-ejection fraction של החדר השמאלי (31%-42% לעומת 32%-39%).

שיעור ההשרדות ללא ארועים לאורך שנה אחת היה גם כן גבוה באופן מובהק בקרב החולים שקיבלו simvastatin בהשוואה לאלו שלא קיבלו את התרופה (79.8% לעומת 57.0%).

אחד החוקרים, ד”ר Myung, מסביר בראיון כי המחקר מעיד שמצבם של חולים שסבלו מהתקף לב ומכשל של משאבת הלב עשוי להשתפר בעקבות מתן טיפול שגרתי ב-statin, ללא קשר לרמת הכולסטרול המצויה בדמם. היפר-ליפידמיה נמצאה בכמחצית מהחולים בכל אחת מהקבוצות.

ד”ר Myung מפרט כי במתן טיפול ה-simvastatin הופיע שיפור בפרופילי השומנים, בכמה סמנים דלקתיים, בדרישה לביצוע טיפול חוזר ובשיעור ההישרדות ללא ארועים בקרב הנבדקים.

לכן, מסכם החוקר, מתן simvastatin במינון של 40 מ”ג ליום עשוי להוות טיפול טוב בנוסף למתן אספירין, חסמי ביתא, מעכבי המרה של angiotensin או חסמי רצפטורי ה-angiotensin וחומרים משתנים בחולי כשל לבבי איסכמי שעברו PCI בשל התקף לב אקוטי.

לידיעה במדסקייפ

Am J Cardiol 2005;95:619-622.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה