שיחזור סדרתי בחולי תסמונת דאון: הוכחות לליקוי סלקטיבי בזיכרון מילולי קצר מועד (Journal of Child Psychology and Psychiatry)

חולי תסמונת דאון מתפקדים פחות טוב לעומת קבוצות השוואה תואמות במבחני זכרון  מילולי קצר טווח, למרות ביצועים טובים למדי במשימות זיכרון לא מילולי לטווח קצר. עם זאת, לא ברור האם ממצאים אלו כוללים הוכחה לליקוי סלקטיבי בזיכרון מילולי לטווח קצר, או האם הם משקפים את ההשפעה של גורמים לא מרכזיים כמו קשיי דיבור או ידע מספרי דל.

26 חולי תסמונת דאון ו-32 ילדים עם התפתחות תקינה נבדקו במשימות שיחזור ספרתי בהם הוצגו למשתתפים רצפי מספרים בשמע והם הגיבו בלחיצה על הספרה במתאימה במסך מגע בסדר הנכון. מדידות קודמות היו משימות שיחזור ויזו-ספטיאליות, זמן תגובה למשימת זיהוי ספרה פשוטה, גיל אוצר מילים ויכולת לא מילולית. המשתתפים נבדקו גם במשימת זכרון מספרי קונבנציונלית.

כל המדידות הקודמות נחשבו לשינויים האישיים המשמעותיים בביצוע שיחזור ספרתי, אך נשארה השפעה משמעותית ששיקפה ביצועים דלים יחסית של ילדים עם תסמונת דאון. רגרסיה היררכית הראתה על שינויים משמעותיים בשיחזור ספרות וביצועי זכרון. 

התוצאות מספקות הוכחה לכך שתסמונת דאון קשורה לליקוי סלקטיבי בזיכרון מילולי קצר טווח, וליקוי בזיכרון מילולי סדרתי במיוחד. ההשלכות לגבי קשיי שפה ותסמונת דאון נבדקות.

Journal of Child Psychology and Psychiatry 46 (3), 304-316

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה