לפי IMS הגידול במכירות תרופות ב-2004 היה של 7% בלבד (IMS )

לפי נתוני חברת IMS Health העולמית, אשר פירסמה לאחרונה מימצאים לגבי מגמות בשוק התרופות העולמי בשנת 2004, עולה כי היקף המכירות העולמי של תרופות בשנת 2004 גדל באופן מתון בלבד,  ב-7% ,  והגיע לסך של 550 מיליארד $.

כ-45% מהיקף המכירות הנ”ל היו בצפון אמריקה. הגידול המשמעותי ביותר של מכירות היה בסין, שם דווח על צמיחה של 28% במכירות תרופות ובסה”כ 9.5 מיליארד $.  

שיעור הגידול המתון נובע מלחצי מערכות בריאות, אי וודאות וקיפאון יחסי ברמות מחירים. עם זאת, סבורים ב-IMS שיש עדיין צרכים ומאיצים להמשך גידול של השוק.

הגורמים שתרמו לצמיחה האיטית בשנת 2004 היו המיקוד של המבטחים על שליטה בעלויות, שימוש גדל והולך בתרופות גנריות, שמהוות כבר כ-30% מההיקף הכמותי של הצריכה בארה”ב, גרמניה, קנדה ואנגליה.

82 תרופות מוגדרות בשנת 2004 כ”שוברי קופות” בעלות מכירות של מעל 1 מיליארד $ בשנה. זאת לעומת 67 תרופות בלבד בשנת 2003. ב-2004 נראיתה מגמה של תרופות שוברות קופות גם בתחומים ספציפיים כמו אונקולוגיה ותכשירים חדשים שהם על פרי פיתוח ביוטכנולוגי.

מוצרים מתעשיית הביוטק היוו 27% מהיקף המכירות של התכשירים החדשים שנמכרו השנה, ו-10% מכלל המכירות ב-2004.

מבחינת קבוצות תראופוטיות, 10 הקבוצות המובילות היוו 33% מכלל המכירות. 5 קבוצות (כולסטרול, סרטן, אנטיפסיכוטיים, ARB’s , ואנטיאפילפטיות) גדלו ביותר מ-10% בהשוואה ל-2003. הגידול המרשים ביותר היה ב-ARBs שצמחו ב-22%.

התחום הגדול ביותר הוא עדיין התרופות לטיפול בכולטסרול וטריגלצרידים עם היקף של 30 מיליארד $ וגידול של 12%. התרופות לטיפול בכיב במערכת העיכול נותרו כקבוצה השנייה בגודלה אך עם גידול של 1% בלבד במכירות (שחלקו על רקע הפיכת הלוסק בארה”ב לתרופה ללא מרשם).

מכירות התרופות לטיפול בסרטן גדלו באופן דרמטי עם 17% גידול, כשהן עוקפות בגודלן את הקבוצה של הטיפול בדכאון והפרעות במצב רוח, ותופסות את המקום השלישי. בתוך הקבוצה הזו בולטות התרופות הביולוגיות. התרופות הבולטות ביותר בקבוצת התכשירים לסרטן הן  גליבק, מבטרה, אלוקסטין, ג’מזר, קסודקס, טקסוטר, זומרה – כולן מכרו מעל 1 מיליארד $ ב-2004.

לדיווח באתר ה-IMS Health

Further Information
All relevant information detailing 2004 global performance by categories, including global pharmaceutical sales, pharmaceutical sales by region, top ten therapy classes by sales, and the top ten products as well as other important facts, can be viewed on the IMS website at www.imshealth.com/media.

Global pharmaceutical sales are derived from IMS audits, which cover 95 percent of the market, while the remaining 5 percent are estimates derived from IMS World ReviewTM.  Growth in sales is measured in constant dollars, enabling analyses without the influence of fluctuating currency exchange rates. Pharmaceutical sales figures are measured in current US dollars and include prescription and certain over-the-counter data and reflect ex-manufacturer prices.

About IMS
Operating in more than 100 countries, IMS is the world’s leading provider of information solutions to the pharmaceutical and healthcare industries. With $1.6 billion in 2004 revenue and over 50 years of industry experience,

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה