ויטורין יעיל יותר מאטורבסטטין בהפחתה של כולסטרול מסוג LDL

לפי מחקר חדש עולה, כי טיפול בויטורין {שילוב של אזטימיב (EZETROL) וסימבסטטין (SIMOVIL)}, מביא להפחתה משמעותית יותר בכולסטרול מסוג LDL, בהשוואה לטיפול ב- אטורבסטטין (LIPITOR).

במחקר השתתפו 1,902 חולים עם כולסטרול גבוה. החולים טופלו במשך 6 שבועות בויטורין או באטרובסטטין, במינוני טיפול שונים.

נמצא, כי ויטורין 10/20 מ”ג הפחית את רמת הכולסטרול מסוג LDL ב- 51%, לעומת אטורבסטטין 10 מ”ג שהפחית 36%. בקבוצת בת של חולים, עם סיכון גבוה למחלת עורקים כליליים, 82% מהחולים שטופלו בויטורין 10/20 מ”ג השיגו את רמת המטרה של כולסטרול מסוג LDL (פחות מ- 100 mg/dL), לעומת 47% מהחולים שטופלו באטורבסטטין.

טיפול ב- ויטורין 10/40 מ”ג הפחית את רמת הכולסטרול מסוג LDL ב- 59%, לעומת 49% הפחתה באטורבסטטין 40 מ”ג, בחולים עם סיכון גבוה.

החוקרים מדווחים, כי החולים סבלו היטב את הטיפול בשתי התרופות. עם זאת, היו יותר מקרים של עלייה באנזימי כבד בחולים שטופלו באטורבסטטין. לא היה כל הבדל בין הקבוצות בשיעור החולים עם עלייה באנזימי שריר. אף אחד מהחולים במחקר לא סבל ממיופתיה.

ה- FDA אישר את השימוש בויטורין ביולי 2004 כטיפול לרמות גבוהות של כולסטרול מסוג LDL. הטיפול אושר כטיפול משלים לדיאטה, במקרים בהם הדיאטה אינה מספיקה. מינון ההתחלה המומלץ של ויטורין הוא 10/20 מ”ג.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה