Infliximab מפחית בצקת מקולרית בסוכרת (Diabetes Care)

על פי תוצאות מחקר פרוספקטיבי קטן, Infliximab (או remicade) נוגדן מונוקלונלי ל-TNF, נראה מבטיח לטיפול בבצקת מקולרית ( macular edema) בחולים עם סוכרת מסוג 2. 

ההחלמה שנצפתה בראייה בעיניים הנמצאות בסיכון לאובדן ראייה בשל בצקת מקולרית ממושכת וחמורה בחולי סוכרת היתה מרשימה, בעיקר בגלל שהטיפול הסטנדרטי בפוטוקואגולציית לייזר נכשל, אומר ד”ר פטרוס ספיקקיס.

בגיליון פברואר של Diabetes Care, ד”ר ספיקקיס ושותפיו מאונ’ אתונה מתארים סדרת מקרים של 4 נשים בגילאים 52 עד 76 שנה, עם סוכרת סוג 2 ובצקת מקולרית המסכנת את ראייתן.

בצקת מקולרית בשל סוכרת שמשכה מעל 12 חודשים נצפתה ב-7 עיניים, 6 מהן היו רפרקטוריות לטיפול לייזר. הנשים קיבלו במשך חודשיים אינפוזיה תוך ורידית של infliximab (במינון של 5 מ”ג/ק”ג).

לטיפול היתה סבילות טובה. שתי מטופלות קיבלו אינפוזיה נוספת ואחת קיבלה שתיים נוספות. עובי המקולה ירד ב-5 מהעיניים ללא ממברנות אפירטינליות נוספות.

תקופת המעקב נמשכה 4 עד 7 חודשים לאחר האינפוזיה האחרונה. בשתי עיניים היתה חזרה של בצקת מקולרית, אך ברמה חמורה פחות. ההשפעה נשארה יציבה בשלוש העיניים האחרות עד 11 חודשים.

החוקרים מלאי תקווה לגבי הטיפול בחדש, אך יש לערוך מחקרים לטווח ארוך לבדיקת בטיחות ויעילות. אם יאושרו, זו תהיה הצלחה משמעותית, כיוון שלמצב זה פרוגנוזה גרועה.

Diabetes Care 2005;28:445-447

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה