מספר ניתוחי ה- CABG ירד בעקבות הכנסת הסטנטים מפרישי התרופות

אחד מהנושאים העיקריים במפגש השנתי של אגודת מנתחי בית החזה, היה הדאגה מהירידה במספר הניתוחים. ירידה זו קיבלה אישור בפירסום, שדיווח על 14% פחות ניתוחי CABG בחולים מצונתרים.

לפי מנתחים בכירים, הירידה במספר הניתוחים התרחשה בתוך שנה מההכנסה לשימוש של סטנטים מפרישי תרופות. הסטנטים החדשים הפכו מאוד פופולריים, בעיקר בגלל יכולתם למנוע היצרות מחדש של העורקים. מנתח בכיר סיפר, כי בבית החולים בו הוא עובד, הסטנטים מפרישי התרופות הפכו לסטנטים הנפוצים ביותר תוך חודשיים מהכנסתם לשימוש.

בבדיקה שערך אותו מנתח (ד”ר לידיקאוט), נעשתה השוואה בין התוצאות של חולים שעברו CABG במשך השנה שלפני הכנסת הסטנטים מפרישי התרופות, לבין אלה שעברו CABG בשנה שאחרי הכנסת הסטנטים.

נמצא כי בשנה הראשונה, 4,348 חולים עברו צינתור, כאשר 9.9% מהם הופנו ל- CABG. בשנה השנייה, 3,986 חולים עברו צינתור, כאשר 8.5% מהם הופנו ל- CABG. לא היה כל שינוי במספר החולים הסכרתיים שהופנו ל- CABG, ולא היה שינוי בנתונים הדמוגרפיים של החולים שהופנו. עם זאת, שיעור החולים שעברו CABG עם מחלה של העורק השמאלי הראשי, עלה מ- 31% ל- 45%, וממוצע מקטע הפליטה (ejection fraction) השמאלי בחולים אלה, עלה מ- 44% ל- 48%.

לפי ד”ר לידיקאוט, דרושים נתונים נוספים על הסטנטים מפרישי התרופות, על מנת להגדיר קריטריונים להפנייה של חולים לניתוחי CABG או לצינתורים.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה