איזון לחץ דם בחולים מבוגרים משפר את זרימת הדם למוח (Hypertension)

במחקר חדש עולה, כי בחולים מבוגרים הסובלים מיתר לחץ דם סיסטולי, טיפול נוגד לחץ דם מגדיל את יכולת ההימתחות של עורקי התרדמה (carotid artery) ואת זרימת הדם הצרברלית. החוקרים אומרים, כי בניגוד לדעה הרווחת, חולים מבוגרים יכולים להרוויח מטיפול נוגד יתר לחץ דם לפחות כמו חולים צעירים. רופאים רבים אינם מוכנים להוריד את לחץ הדם בחולים מבוגרים, מכיוון שהם חוששים מירידה בזרימת הדם למוח.

במחקר השתתפו 55 נבדקים בגילאים של מעל ל- 65. מתוך הנבדקים, 19 היו בעלי לחץ דם נורמלי, 18 היו תחת טיפול נוגד יתר לחץ דם, עם לחץ דם סיסטולי של מתחת ל- 140 מ”מ כספית, ו- 18 היו עם יתר לחץ דם לא מטופל, עם לחץ דם סיסטולי של מעל ל- 160 מ”מ כספית.

הקבוצה הלא מטופלת עברה טיפול אגרסיבי עם ליסינופריל (TENSOPRIL) ותרופות אחרות, במטרה לאזן את לחץ הדם. על שתי הקבוצות האחרות נערכה תצפית בלבד.

נמצא כי לאחר 6 חודשים של טיפול, בקבוצה שלא טופלה קודם לכן, היתה עלייה במהירות זרימת הדם וביכולת ההימתחות בעורק התרדמה, לפי בדיקת דופלר. הטיפול לא גרם להיפו-פרפוזיה צרברלית.

לפי החוקרים, ממצאי המחקר מראים, כי הטיפול נוגד היתר לחץ דם בחולים המבוגרים, שיפר את זרימת הדם למוח והפחית את הנוקשות של עורקי התרדמה.

Hypertension 2005;45:216-221.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה