אסתמה ואלרגיה באמהות עלולות להעלות סיכון לאוטיזם בילדים (Arch Pediatr Adolesc Med)

נראה כי נשים עם אסתמה ו/או אלרגיות בסביבות זמן ההריון נמצאות בסיכון גבוה לילד הלוקה באוטיזם, מדווחים חוקרים מקליפורניה בגיליון פברואר של Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine.

ד”ר ליסה קרואן ושותפיה מאוקלנד חיפשו קשרים ביו נוכחות אסתמה, אלרגיות, ו-44 הפרעות אוטואימוניות אימהיות ב-4 שנים לפני ואחרי ההריון ואבחנה של ספקטרום הפרעות אוטיזם בילדים. המחקר כלל 407 ילדים עם אבחנת אוטיזם ו-2,095 ללא אבחנת אוטיזם.

אסתמה ואלרגיות היו נפוצות בהרבה באימהות לילדים עם אוטיזם לעומת ללא אוטיזם. לאימהות עם אסתמה ואלרגיות במהלך הטרימסטר השני היה סיכון גבוה ביותר מפי 2 לילד עם אוטיזם.

החוקרים מאמינים כי זוהי ההדגמה הראשונה של קשר זה בין אוטיזם, אסתמה אימהית ואלרגיות.

הם לא מצאו קשר כללי בין סיכון לאוטיזם ומחלות אוטואימוניות, דבר הנוגד דיווחים קודמים שהציעו כי יתכן וקיים קשר כזה. (דיווח רויטרס מ-29 ליוני 1999; Exogenous factors and immune disorders may combine to cause autism.)

על פי החוקרים, מספר דומה של נשים עם או ללא ילד אוטיסט היו עם אבחנה של מחלה אוטואימנית כלשהיא ב-4 השנים בסביבות זמן ההריון (10.3% לעומת 8.2%; p = 0.15).

בקרב 44 הפרעות אוטואימוניות ספציפיות, רק פסוריאזיס היתה משמעותית יותר בקרב נשים עם ילדים אוטיסטים בהשוואה לאמהות לילדים ללא אוטיזם. יחס הסיכוי המותאם היה 2.7.

החוקרים הסיקו כי הפרעות אוטואימוניות אימהיות כנראה אינן תורמות משמעותית לסיכון לאוטיזם.

יש צורך במחקרים אטיולוגים נוספים לאשר ממצאים אלו ועליהם לכלול תיעוד אובייקטיבי של האבחנה ויש לשקול מספר גדול יותר של מצבים אימוניים אימהיים, כולל אסתמה ואלרגיות.

Arch Pediatr Adolesc Med 2005;159:151-157

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה