מסמכים פנימיים מצביעים על כך ששירותי בריאות כללית פועלת לקיצור תורים לרופאים מומחים ל…אוכלוסיה צעירה בלבד (הארץ)

יממה לאחר שמנכ”ל שירותי בריאות כללית נזעק על האפלייה עליה דווח בבתי החולים וולפסון ואסף הרופא לטובת מבוטחי מכבי, והנה , כך לפחות לפי דיווח מ”הארץ” ומקורות נוספים, עולה כי בשירותי בריאות כללית יש מדיניות מכוונת מצד הנהלת הקופה של אפליית אוכלוסיה צעירה על מבוגרת.

ע”פ הדיווח של רן רזניק בהארץ הגיעו לידי העיתון מסמכים פנימיים של הכללית המאשרים את קיומה של מדיניות זו. זאת אגב, לאחר שמשרד הבריאות ניסה לבדוק טענות דומות לפני מס’ חודשים וקיבל את הודעת הנהלת הקופה לפיה אין כל מדיניות כזו. גם אמש, טען מנכ”ל הקופה, זאב וורמברנד שאין כל מדיניות כזו, ושהוא הורה למס’ רופאים בודדים שאולי נקטו בגישה כזו, להפסיקה מייד.

אולם מול הכחשה גורפת זו, מציג רזניק בכתבה ציטוטים נבחרים ממסמכים, לרבות מסמכי מבקר הקופה (!)  אשר מציג נתונים לפיהם הקופה לא מצליחה בכל המחוזות לעמוד ביעד של קיצור תורים ל…צעירים.

לכתבה בהארץ

גם אלינו הגיעה פנייתה של ד”ר ק., רופאה בפנסיה שעבדה בכללית למעלה מ-35 שנה. כשסבלה בחודשים האחרונים מכאבים עזים ברגלה וביקשה הפניה למרפאת כאב, נקבע לה תור עם המתנה של מס’ חודשים. לאחר שקיבלה בספטמבר 2004 זריקת אפידורל במרפאת הכאב והוסבר לה שמשך ההשפעה של הזריקה היא למס’ שבועות בלבד, נקבע לה תור לזריקה נוספת ל…מרץ 2005. בימים אלה קיבלה ד”ר ק. מכתב המבשר לה כי התור שנקבע לה למרץ נדחה ל…אוגוסט 2005. וכאמור, מדובר בטיפול בכאב חריף המקשה על תפקוד יום יומי והליכה הנמשך כבר תקופה של למעלה מ-6 חודשים. האם כל “חטאה” של ד”ר ק. הוא בהיותה מבוגרת בלבד ? רק לאחר ששמעה על הפרסומים על אפליית קשישים בשירותי בריאות כללית, העזה להעלות בדעתה שזו אולי הסיבה…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה