היפנוזה להפחתת חרדה בילדים העוברים Voiding Cystourethrography

תוצאותיו של מחקר ראשוני מצביעות על כך שהיפנוזה עשויה להפחית את החרדה בקרב ילדים העוברים Voiding Cystourethrography (VCUG), פרוצדורה נפוצה בילדים שעשויה להיות מפחידה וכואבת.

במחקר השתתפו 44 ילדים (גיל ממוצע 7.6 שנים, ומתוכם 29 בנות) שעמדו לעבור VCUG, 21 מתוכם עברו בזמן הבדיקה טיפול היפנוטי ו-23 קיבלו את הטיפול הרגיל. הטיפול ההיפנוטי כלל מפגש הכנה עם מטפל מוסמך בו למדו הילדים לבצע תרגילי דימיון מודרך להיפנוזה עצמית. הילדים הונחו לתרגל מספר פעמים את מה שלמדו לפני הפרוצדורה.

למחקר נכנסו ילדים שעברו לפחות פעם אחת בעבר VCUG (בגיל 4 או יותר) ואשר גרם להם למצוקה.

החוקרים מצאו שהורי הילדים שעברו היפנוזה דיווחו שהפרוצדורה היתה הרבה פחות טראומטית בהשוואה לפרוצדורה הקודמת, כמו כן דירוג המצוקה בזמן הפרוצדורה  היה נמוך בהרבה בקרב הילדים שעברו היפנוזה בהשוואה לקבוצת הבקרה. גם משך הפרוצדורה התקצר והקושי בביצועה (כפי שדיווחו המבצעים) היה קטן יותר בקרב קבוצת ההיפנוזה.

החוקרים סיכמו שהיפנוזה עשויה להיות אמצעי אפקטיבי במסגרת הטיפול בילדים הסובלים מאנומליות בדרכי השתן ושנאלצים לעבור בדיקות חודרניות.

“מכיוון ש-VCUG הוא אמצעי חיוני בהערכת דלקות בדרכי השתן ורפלוקס וסיקו-אורינרי בילדים, אמצעי אשר יפחית את המצוקה המלווה את הבדיקה עשוי לשפר את הענות ההורים והילד” הם הוסיפו.

Pediatrics. 2005;115:e77-e85

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה