עליה בתמותה בחולי כשל לבבי סוכרתיים המטופלים באינסולין (Am Heart J)

חוקרים מדווחים בגיליון ינואר של American Heart Journals כי לחולים עם כשל לבבי מתקדם (HF) וסוכרת המטופלים באינסולין יש סיכוי גבוה פי 4 לתמותה לעומת חולי HF לו סוכרתיים וחולי HF סוכרתיים אשר לא מטופלים באינסולין.

מחקרים קודמים הראו כי סוכרת קשורה לעלייה בינונית בסיכון לתמותה אצל חולי HF, אך אף אחד מהמחקרים הללו לא בדק את דרך הטיפול בחולי הסוכרת ביחס לאינסולין ותרופות אורליות, כך שאלו ממצאים חדשים ודרמטים.

מבין 554 החולים ב-HF סיסטולי מתקדם, 132 (23.8%) היו סוכרתיים. 43 (32.6%) היו בטיפול אינסולין ו-89 (67.4%) היו חולי סוכרת לא מטופלים באינסולין.

סיכויי שרידות לשנה היו 89.7% לחולים לא סוכרתיים ו-85.8% לחולים סוכרתיים שאינם מטופלים באינסולין בהשוואה ל-62.1% לחולי סוכרת המטופלים באינסולין (p<0.00001).

בניתוח התוצאות, טיפול באינסולין היה סמן בלתי תלוי לתמותה ולכן בעל משמעות סטטיסטית גבוהה. יחס הסיכון היה 4.30. סוכרת ללא טיפול באינסולין היתה סמן בלתי תלוי לתמותה (יחס סיכון 0.95).

לא בטוח שהאינסולין עצמו מוביל לעליה דרמטית זו בסיכון לתמותה, אך יש צורך דחוף לבדיקה מקפת בכדי לבדוק אם יש להימנע מאינסולין בחולים אלו.

בזמן הקרוב רופאים צריכים להבין כי חולי כשל לבבי עם סוכרת אשר מטופלים באינסולין נמצאים בסיכון גבוה במיוחד לתמותה וזקוקים לתשומת לב מיוחדת.

Am Heart J 2005

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה