השפעת רעלן בוטולינום-a על חולים עם אי שליטה חריפה במתן שתן (J Urol)

מטרת המחקר היתה לקבוע את השפעת 150 יחידות של רעלן הבוטולינום (בוטוקס) על חולים עם אי שליטה חריפה במתן שתן (UUI).

לניסוי הקליני גויסו נבדקים מקליניקות אורולוגיות לנשים באונ’ דיוק. הקריטריונים כללו הוכחות ל-UUI במשך 3 ימי יומן שלפוחית, תחבושת בת 24 שעות השוקלת 100 מג’ או יותר, לחץ דליפה מינימלי או חסר, היעדר תיפקוד הסוגר, והיסטוריה של כישלון טיפולים אנטיכולינרגיים ופיזיקלים. לא נכנסו מקרי דלקת בדרכי השתן או סיבות נוירולוגיות אחרות ל-UUI.

150 יחידות רעלן בוטולינום-a הוזרקו לסוגר. הערכות התבצעו בשבוע 2, 6, לאחר 3 ו-6 חודשים מההזרקה. מדידת תוצאות כללה אירועי אי שליטה יומיים, שאלונים, משקל תחבושת ב-24 שעות, שימוש תחבושת יומיומי ואנליזה אורינרית בכל הביקורים.

ל-3 נבדקים היתה דלקת בדרכי השתן ללא סיבוכים במהלך המעקב. לא התרחשו תופעות לוואי אחרות. ירידה משמעותית קלינית וסטטיסטית הגדולה מ-50% נצפתה בכל המדידות בכל הביקורים עד 3 חודשים. רוב הנבדקים הראו סימני חזרת UUI ב-6 חודשים. כל הנבדקים דיווחו על שיפור באי שליטה במתן שתן. לא היו שינויים משמעותיים בתכולה ציסטומטרית מקסימלית, לחץ סוגר מקסימלי, זרימת שיא או נפח שארי.

רעלן בוטולינום-a יכול להפחית משמעותית אי שליטה במתן שתן ולשפר איכות חיים במשך 3 חודשים לאחר הזריקה. מחקרים נוספים צריכים לקבוע מינון אידיאלי, מרווחי מינון, בטיחות ויחס יעילות-מחיר של הטיפול.

J Urol. 2004 Dec;172(6 Pt 1):2316-20

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה