צריכת ויטמין E עשויה לסייע במניעת ALS (ה-Ann Neurol)

במחקר חדש, נמצאו אנשים הצורכים באופן רגיל ויטמין E בסיכון מופחת לתמותה בשל amyotrophic lateral sclerosis (או ALS), בהשוואה לאנשים שאינם צורכים ויטמין E.

הממצא תומך בהשערה שדחק חימצוני משתתף בתהליך הפתוגנזה של ALS. יתר על כן, התוצאות מצויות בהתאמה לממצאים שהתקבלו במחקרים שנערכו בחיות מחקר שהראו דחית הופעת ה-ALS בהעלאת רמות ויטמין E במוח. עם זאת, לפי הדיווח, נראה שצריכת ויטמין C, אנטי-אוקסידנט אחר, איננה מספקת הגנה מפני ALS.

במחקר הנוכחי, ניתחו החוקרים מידע שנאסף בכמעט מיליון נבדקים שנרשמו למקר ה-American Cancer Society’s Cancer Prevention Study II.

כל הנבדקים היו בגיל 30 שנים לפחות בעת תחילת המחקר בשנת 1982. מידע אודות השימוש בויטמין E נאסף בעת ההרשמה למחקר ואחר הנבדקים נערך מעקב משנת 1989 ועד 1998 בנוגע לשיעור התמותה בשל ALS.

במהלך המעקב תועדו 525 מקרי מוות בשל ALS.

בהשוואה לאי-שימוש, צריכת ויטמין E במהלך פחות מ-15 ימים בחודש איננה מפחיתה את הסיכון לתמותה בשל ALS. בניגוד לכך, צריכת ויטמין E במהלך 15 ימים בחודש ומעלה במהלך פחות מ-10 שנים או במהלך תקופה של 10 שנים הפחיתה את הסיכון לתמותה בשל ALS בשיעורים של 41% ו-62%, בהתאמה (ערך p עבור המגמה = 0.004). צריכת ויטמין C, אפילו על בסיס קבוע במהלך שנים רבות, לא הגנה מפני ALS.

החוקרים מאמינים כי ויטמין C הוא אנטי-אוקסידנט מסיס במים ותכונותיו שונות מאלו של ויטמין E ולכן יתכן שאין לו אותן השפעות ביולוגיות בגוף החי.

החוקרים מציינים כי דרושים מחקרים נוספים בכדי לאמת את קיומה של השפעה נוגדת ALS של ויטמין E. הם מוסיפים כי רוב המקרים במחקר הנוכחי היו אקראיים, ככל הנראה, ולכן יש לקבוע האם קשר דומה קיים במקרי ALS תורשתיים.

Ann Neurol 2004;56.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה