נס חנוכה וטיפול רפואי טוב- הרעלת פאראצטמול

לבנימין בן ה-4 אשר היה שרוי בקומה כתוצאה מאי ספיקת כבד כבר הוציאו דרכון במשרד הפנים בנוהל חירום על מנת להטיסו לאירופה להשתלת כבד שתציל את חייו, בדקה ה-90 החל הכבד של בנימין לתפקד והיום הוא מחלים במחלקה.

חייו של בנימין  בן ה-4 שהגיע במצב קריטי למרכז שניידר לרפואת ילדים נצלו לאחר שהרופאים מצאו כי הוא סובל מהרעלת פראצטמול חמורה.

הילד בן ה- 4 אושפז בבית חולים שערי צדק בירושלים בעקבות הקאות וחום גבוה ואי ספיקת כבד חריפה, תוך זמן קצר איבד את הכרתו וחובר למכשיר להנשמה. בשיחה עם ההורים  התברר כי הילד קיבל כמויות גדולות של סוגים שונים של פראצטמול להורדת חום (בשוק מספר תכשירים בעלי שמות מסחריים שונים המכילים פראצטמול בריכוזים שונים).לאור זאת הועלה החשד שאי ספיקת הכבד הסופנית נגרמה ממתן יתר של התרופה. עקב הידרדרות מהירה בתיפקוד הכבד והחשש כי הילד עשוי לעבור בהקדם השתלת כבד, הועבר בנימין בשבוע שעבר למרכז שניידר לרפואת ילדים .  הילד שהיה במצב קריטי טופל ביחידה לטיפול נמרץ ובנוסף למחלת הכבד הופיעה גם אי ספיקת כליות. מאחר ואבי הילד הביע את נכונותו לתרום אונת כבד לבנו הוחל בהכנות לניתוח מידי. תוך כדי ביצוע הבדיקות השונות לאב, הסתבר שהוא אינו מתאים ולכן החלו בהכנות להטסה מידית לאירופה וזאת עקב מחסור בתרומות אברים במדינת ישראל.

הילד קיבל  טיפול תרופתי שמרני כמקובל להרעלת פראצטמול ולאי ספיקת כבד ולאחר כ- 36 שעות קריטיות בטיפול נמרץ בשניידר ובדקה ה-90 לפני הטסתו חל שיפור בתפקודי הכבד שלו והוא  שב להכרתו.

כעת בנימין מאושפז במחלקת ילדים בבית החולים, חל שיפור ניכר בתפקודי הכבד והכליה שלו והוא עתיד לשוב תוך מספר ימים לביתו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה