רוב החולים האלרגיים מעוניינים בקבלת טיפול אלטרנטיבי

בסקר שנערך בקרב חולים הסובלים מאלרגיה ומאסטמה בארצות-הברית נמצא כי 62% מהם מעוניינים גם בקבלת טיפולי רפואה משלימה ואלטרנטיבית (CAM), כגון דיקור סיני או טיפול בויטמינים.

בנוסף, אחוז החולים הנעזרים בטיפולי CAM אמנם קטן, אך נראה שהוא גדל במהירות, לפי ממצאים שהוצגו בכנס המדעי השנתי של ה-College of Allergy, Asthma, and Immunology.

אחד החוקרים, ד”ר Silvers, מסביר בראיון כי לא בוצע עד כה מחקר אפידמיולוגי שבחן את הנטיה להעזר בטיפולי CAM בקרב חולים הסובלים מאלרגיה ומאסטמה בארצות הברית. בארופה, לדבריו, כבר נערך מחקר כזה.

הממצאים מבוססים על סקרים שבוצעו בשנת 1998 ובשנת 2004. בסך הכל השלימו את השאלונים 113 חולים בשנת 1998 ו-103 חולים נוספים מילאו את השאלונים בשנת 2004.

בשתי נקודות הזמן, היה אחוז החולים המעוניינים לדון בטיפולי CAM קבוע בערך של כ-67%. כמו כן, אחוז החולים שדנו בקבלת טיפולי CAM עם רופא המשפחה היה דומה גם כן בשתי השנים, כ-18%.

עליה קלה, מ-16% ל-19% הופיעה באחוז החולים שביקרו אצל רופא CAM לקבלת ייעוץ רפואי כללי. עליה בולטת יותר נצפתה באחוז החולים שביקרו אצל רופא CAM בשל האלרגיה או האסטמה, מערך של 4% לערך של 10%, ממצא אותו מגדיר החוקר כממצא מרשים.

טיפול ה-CAM המועדף השתנה גם כן בשתי נקודות הזמן בהן בוצע הסקר. בשנת 1998 היה טיפול ה-CAM המועדף טיפול במתן ויטמינים או מינרלים, ואילו בשנת 2004 זכה הדיקור הסיני לתואר הטיפול הפופלרי ביותר.

מבחינת הטיפול העדיף באלרגיה או באסטמה, העדיפו 62% מהחולים את הרפואה הקונבנציונאלית בשילוב עם טיפולי CAM. רק 8% מהחולים בחרו בטיפול הקונבנציונאלי בלבד ו-3% מהחולים היו מוכנים לנטוש את הרפואה האלופטית ולהסתפק רק בטיפולי ה-CAM.כ-27% מהחולים אמרו שאינם יודעים במה לבחור או שיבחרו בהתאם להחלטת הרופא.

ד”ר Silvers מאמין כי במקום לייעץ לחולים נגד טיפולי ה-CAM עדיף לנקוט בגישה משולבת. הוא מסביר שכך ניתן לאפשר לחולה להעזר בכמה טיפולי CAM, אך להמשיך במסגרת הרפואית הקונבנציונאלית.

הוא מדגיש כי הדבר החשוב ביותר הוא לקבוע עם החולה את מטרות הטיפול ולעקוב אחר אופן השגתן הכדאי ביותר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה