מתן bicalutamide מסייע בטיפול בסרטן ערמונית מתקדם מקומית (J Urol)

חוקרים מדווחים כי מתן bicalutamide דרך הפה, בנוסף לטיפול הסטנדרטי, משפר את ההישרדות בקרב חולים הסובלים מסרטן ערמונית מתקדם מקומית.

החוקרים חילקו באקראי 1218 גברים שסבלו מסרטן ערמונית מקומי או מסרטן ערמונית מתקדם מקומית לקבלת bicalutamide דרך הפה במינון של 150 מ”ג ליום או לקבלת פלצבו בנוסף לכריתת ערמונית רדיקלית, מתן הקרנות, או המתנה תחת השגחה.

כעבור תקופת מעקב ממוצעת בת 5.3 שנים, לא נמצא הבדל משמעותי בשיעור ההשרדות הכולל. אולם, החולים שקיבלו bicalutamide וסבלו ממחלה מתקדמת מקומית הראו נטיה לשיפור בשיעור ההשרדות (ערך HR של 0.68). החולים שסבלו ממחלה מקומית הראו נטיה לירידה בשיעור ההשרדות (ערך HR של 1.47).

למרות זאת, יצרה התרופה עליה משמעותית בשיעור ההשרדות ללא התקדמות של המחלה (43%). היתרון הגדול ביותר נצפה בקרב חולים שסבלו ממחלה מתקדמת מקומית (ערך HR של 0.40).

החוקרים מציינים כי משום שרוב החולים שנרשמו למחקר (81%) לא עברו טיפול, אלא נמצאו תחת המתנה תוך השגחה, התוצאות משקפות בעצם את השפעת מתן טיפול הורמונלי בהשוואה להמתנה תחת השגחה.

החוקרים מסיקים כי בחולים שסבלו ממחלה מתקדמת מקומית למתן bicalutamide יתרון משמעותי. אולם, בחולים אחרים שאינם מטופלים, עלולה גישה כזו לא להציג יתרון או אפילו להפחית את ההישרדות.

J Urol 2004;172:1871-1876.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה