השפעות מתן תוסף bifidobacterium על פלורת המעי בילודים בעלי משקל לידה נמוך (Pedi Int)

ידוע שפלורת ה-bifidobacteria ממלאת תפקיד חשוב בהגנת המוקוס ועשויה למנוע מחלות זיהומיות. משום שאוכלוסית החיידקים מתפתחת במהלך היום הראשון לחיים, החוקרים בדו האם למתן מוקדם של תוסף bifidobacteria השפעה חיובית על בריאותם של ילודים שנולדו במשקל נמוך.

השפעות מתן אורלי של תוסף Bifidobacterium breve (הוא B. breve) נבדקו במחקר מבוקר שנערך בקרב ילודים שנולדו במשקל נמוך (משקל לידה ממוצע של 1489 גרם). הילודים נחלקו ל-3 קבוצות: קבוצה A וקבוצה B קיבלו 108*1.6 תאי תוסף B. breve פעמיים ביום, החל מכמה שעות לאחר לידתם (קבוצה A) או החל מ-24 שעות לאחר לידתם (קבוצה B). קבוצה C היתה קבוצת הביקורת של הניסוי, ולא קיבלה תוסף.

לא נמצאו הבדלים משמעותיים במשקל הלידה, בטיפול האנטיביוטי ובזמן תחילת היניקה בין שלוש הקבוצות. פלורה מרובת Bifidobacterium הופיעה כעבור שבועיים בממוצע בקבוצה A וכעבור 4 שבועות בממוצע בקבוצה B, ואילו לא בודדו חיידקי Bifidobacterium מ-8 מתוך 10 הילודים שהשתייכו לקבוצה C במהלך תקופת תצפית בת 7 שבועות. בהשוואה בין קבוצה A לקבוצה B, נתגלו חיידקי Bifidobacterium מוקדם משמעותית בקבוצה A, ומספר ה-Enterobacteriaceae שנמצאו בילודים כעבור שבועיים מלידתם היה נמוך משמעותית בקבוצה A.

תוצאות המחקר מעידות כי ניתן להעזר במתן מוקדם מאוד של B. breve לילודים שנולדו במשקל נמוך לצורך עידוד צמיחת ה-Bifidobacterium ויצירתה של פלורת מעיים תקינה.

Pedi Int: 46: 5: 509

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה