גורמי סיכון לזיהומי דרכי השתן המלווים בחום בילדים הסובלים מ-myelodysplasia ומטופלים באמצעות צינתורי ניקוי תקופתיים (Inter J Urology)

מטרת המחקר היתה לזהות את הגורמים המעורבים בהתרחשות זיהומי דרכי השתן (UTI) המלווים בחום המחקר רטרוספקטיבי שנערך בילדים הסובלים מ-myelodysplasia שטופלו באמצעות צינתורי ניקוי תקופתיים.

במחקר נכללו 76 ילדים חולי myelodysplasia ונבדקו כל הגורמים העשויים להיות קשורים להופעת UTI המלווים בחום, כולל פרמטרים אורו-דינמיים ואי-תקינויות של דרכי השתן, תוך שימוש באנליזה חד-משתנית ובאנליזת רגרסיה לוגיסטית מרובת משתנים.

19 (25%) מתוך 76 החולים סבלו מאפיזודה אחת לפחות של UTI מלווה בחום. אנליזה חד-משתנית הראתה שהענות נמוכה של השלפוחית (פחות מ-10 mL/cmH2O), פעילות יתר של ה-detrusor, הימצאות של vesico-ureteral reflux (ה-VUR) ו-trabeculation של השלפוחית הם גורמים משמעותיים הקשורים להופעת UTI המלווה בחום. פעילות יתר של ה-detrusor והענות נמוכה של השלפוחית, בנוסף להימצאות VUR, נמצאו כגורמים משמעותיים להופעת UTI מלווה בחום באנליזה מרובת המשתנים.

החוקרים מסיקים כי התוצאות מדגימות כי בנוסף ל-VUR, נראה שאורו-דינמיקה הקשורה להפרעה בתיפקוד האיכסון של השלפוחית קשורה ישירות להופעת UTI מלווה בחום בילדים הסובלים מ-myelodysplasia.

Inter J Urology: 11; 11; 973 

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה