AstraZeneca מבקרת את מחקר השגת הבקרה האופטימלית על מחלת האסטמה

AstraZeneca המשווקת את טיפול האסטמה Symbicort (הוא formoterol/budesonide) מעבירה ביקורת על תוצאות מחקר השגת הבקרה האופטימלית על מחלת האסטמה (מחקר ה-GOAL) שפורסמו ב-American Journal of Respiratory Critical Care Medicine. במחקר שנמשך שנה אחת השתתפו 3,400 חולים  הסובלים מאסטמה שאיננה מבוקרת והם טופלו באמצעות Flonase/Flixotide (הם fluticasone propionate) או באמצעות Seretide/Advair (הם salmeterol/fluticasone)  של GlaxoSmithKline. מינון הטיפול הועלה בהדרגה עד להשגת בקרה מלאה והחוקרים מצאו כי הבקרה הושגה מהר יותר ובמתן מינון נמוך יותר של קורטיקוסטרואידים באמצעות מתן המוצר המשולב בהשוואה למתן fluticasone בלבד.

אולם, AstraZeneca טוענת כי מחקר ה-GOAL כלל העלאה של המינון עד להשגת הבקרה, אך לא כלל אסטרטגיה של הורדת המינון, בניגוד לקוים המנחים של ה-BTS/SIGN אודות הטיפול באסטמה. בנוסף היא טוענת כי ברוב החולים לא הושגה בקרה מלאה כפי שהוגדר ב-GOAL, בכל נקודת זמן לאורך המחקר, למרות שהם טופלו במינונים הגבוהים ביותר המותרים לשימוש של Seretide/Advair. עוד נטען כי ה-GOAL מראה שהשגה ושמירה על בקרה מלאה של האסטמה לתקופה ממושכת הצליחה רק באחד מכל חמישה חולים (22%) שקיבלו טיפול משולב ב-Seretide וטופלו בעבר בסטרואידים בשאיפה במינון נמוך ובאחד מכל שמונה חולים (13%) שטופלו בעבר בסטרואידים בשאיפה במינון בינוני.

פרופסור Morice מאוניברסיטת Hull כותב גם הוא בהצהרה של AstraZeneca וטוען כי התוצאה עיקרית של מחקר ה-GOAL מצביעה על עובדה שכבר ידועה: כי הטיפול המשולב יעיל יותר בבקרה על האסטמה בהשוואה למתן קורטיקוסטרואידים בלבד. הוא מסביר כי כוונת המחקר היתה להראות כי העלאת מינוני התרופה הניתנת בשאיפה מובילה לשיפור הטיפול באסטמה, אולם העדרה של קבוצת ביקרות נכונה איננה מאפשרת לקבוע האם השפעה זו נובעת מהמשך הטיפול עצמו או מהעלאת המינון.

לתקציר הידיעה

לידיעה שפורסמה באתר אודות מחקר ה-GOAL

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה