omalizumab, תרופה נגד אסטמה, מסייעת במקרים של אלרגיות עיניים חמורות

חוקרים מדווחים כי תרופה שאושרה לאחרונה לטיפול באסטמה עשויה לספק הקלה במקרים חמורים של אלרגיות המתבטאות בעיניים העלולות להוביל לבסוף לעיוורון.

החוקרים טוענים כי omalizumab (הקרויה Xolair), תרופה שאושרה לשימוש נגד אסטמה, יכולה להפחית את הגרד בעיניים, את דלקת המוקוזה באף, את העיטושים והשיעולים ואת התעבות העפעפיים במקרים של אלרגיה אוקולרית.

ד”ר Williams, אחת החוקרות שהציגה את הממצאים מסביר כי ישנם אנשים הסובלים מאלרגיות אוקולריות כה חריפות עד שהדבר עלול לסכן את ראייתם ולגרום לעיוורון. הוא מוסיף כי חולים אלה סובלים מגרד מציק ומנזילת דמעות והמצב עלול להחמיר עד כדי היצמדות של העפעף אל ה-sclera.

לדבריה omalizumab  היא מקטע FC הומני עם אתרי קשירה של רצפטור IgE עכברי. הוא מסביר כי התרופה יוצרת קומפלקסי IgE אימוניים המפריעים להתרחשות שרשרת הארועים בתגובה החיסונית הגורמת לסימפטומים האלרגיים. התרופה קושרת IgE המשוחררים בתגובה לאלרגן והם הגורמים לתגובות האלרגיות בגוף.

החוקרים טיפלו תחילה ב-6 חולים שסבלו מאלרגיה אוקולרית חריפה. בכל החולים נמצאו תגובות מוגברות בטיטר RAST כנגד אלרגן אחד לפחות והסימפטומים נמשכו יחד עם conjunctivitis אלרגי. 4 חולים נוספים החלו בטיפול אך לא בוצעה בהם הערכה מלאה. ב-6 החולים נבדקו papillary conjunctivitis, ממצאים בקרנית, שימוש בסטרואידים דרך הפה או על העור, הימצאות סימפטומי אסטמה, אקזמה ודלקת אף. בכל בדיקה נכללו בדיקת ההיסטוריה לאורך התקופה האחרונה ובדיקת slit lamp תוך שימת דגש על הימצאות עכשווית של אסטמה, אקזמה, דלקת אף, עיניים מגרדות או נוזלות, תגובה אלרגית בעור, עיטושים או שיעול.

omalizumab ניתנה תחת העור 1-2 פעמים בחודש במינון המתבסס על משקל החולה ורמות ה-IgE הכלליות בסרום הדם שלו.

ד”ר Williams מסבירה כי מידע ראשוני מעיד כי omalizumab מפחית את הסממנים האלרגיים בעיניים, את הסימפטומים ואת השימוש בסטרואידים דרך העור.לא דווח על תופעות לוואי סיסטמיות במהלך הטיפול. בחולה אחד הופיעה פריחה והטיפול בו הופסק, אך כעת הוא חזר לקבל את הטיפול עם הופעה מחודשת של הסימפטומים בעיניים.

החוקרת מציינת כי הסיבוכים הכרוכים בנטילת טיפול סטרואידי שכיחים ביותר בקבוצה זו של חולים, וקיימות אפשרויות טיפול חלופיות ספורות בלבד. לטענתו, עיכוב ה-IgE באמצעות מתן omalizumab עשוי לשנות משמעותית את מהלך המחלה לטווח הארוך ולצמצם את השימוש בסטרואידים.

היא מסכמת כי השימוש בסטרואידים בשל מחלות עיניים עלול לגרום גם לקטרקט וכי לא רצוי לתת טיפול סטרואידי על גבי העור באופן בלתי מוגבל.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה