נראה ש-levetiracetam בטוחה ויעילה בטיפול בהפרעות אגרסיביות

ממצאי מחקר שהוצגו לאחרונה מעידים כי levetiracetam (היא Keppra) מראה תוצאות מבטיחות כטיפול הבחירה בהפרעות אגרסיביות.

לדברי החוקר, ד”ר Deutschman, משמשים anticonvulsants באופן שכיח לטיפול בהפרעות אגרסיביות, בעיקר בקרב מתבגרים ומבוגרים צעירים. אולם, לרבים מהם תופעות לוואי רציניות המחייבות מעקב של הרופא אחר הבעיות הקשורות בכבד, במח העצם, ברמות הנתרן ובעליה במשקל הגוף העלולות להופיע בחולים.

החוקר מסביר כי המולקולה יצרה בו ענין שכן היא anticonvulsant בעל פרופיל תופעות לוואי מצוין.

בכדי לבדוק את הטיפול ביצעו החוקרים מחקר נטורליסטי מסוג open-label בקרב 54 חולים (39 גברים ו-15 נשים) שגילם הממוצע היה 13 שנים. 62% מהחולים אובחנו ב-oppositional defiant disorder (או ODD), 11% מהם אובחנו ב-conduct disorder (או CD) ו-27% מהם אובחנו ב-intermittent explosive disorder (או IED). החולים טופלו ללא אשפוז. בממוצע סבל כל חולה משני מצבים קו-מורבידיים וטופל בשתי תרופות נוספות.

החולים קיבלו בממוצע 1,853 מ”ג של levetiracetam ביום (טווח מינונים של 125 – 5,000mg/day) במהלך תקופה ממוצעת של 52 ימים (טווח של 14 ימים עד שנה). המידע שנאסף כל את גיל החולה, מינו, מוצאו האתני, האבחון הראשוני שלו, המינון הניתן לו ומשך הטיפול, הסימפטומים וחומרתם בתחילת הניסוי ובביקורו האחרון, מצבים קו-מורבידיים, תרופות נוספות ותופעות לוואי.

החוקרים מצאו כי חומרת הסימפטומים השתפרה משמעותית באופן כללי (t = 3.14; P = .003) כמו גם סימפטומים אינדיוודואליים שכיחים (P < .05). כמו כן, ההיענות לטיפול היתה גבוהה, כש-11% הפסיקו את הטיפול בשל העדר יעילות ו-12% הפסיקו אותו בשל תופעות לוואי. הסבל הכרוך בתופעות הלוואי היה נמוך, כש-9% חוו רגיעה. מגבלות המחקר כוללות העדר אקראיות והערכה סמויה, אך לדברי החוקר עולה כוחם של הממצאים מכך שהם התקבלו בחולים אמיתיים הסובלים מבעיות מגוונות וסבוכות.

ד”ר Deutschman מסביר כי מחקרי ה-FDA בוחנים כל אבחנה רפואית לגופה וכמעט כל החולים המגיעים אל הרופא סובלים מכמה בעיות.

הוא מסכם כי בשל השונות ביעילות התרופה בקרב החולים, הטיפול פחות אטרקטיבי בקרב חולים הזקוקים לעזרה מיידית. אולם, הוא מציין, כי נראה שהתרופה יעילה בחולים שיכולים לנסות את השימוש בה.


לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה