צריכת בירה ויין מעלה את צפיפות העצם

אנליזת נתונים ממחקר ה-Framingham Offspring מוצאת כי גברים יכולים לשפר את ערכי צפיפות העצם (BMD) שלהם באמצעות צריכה מתונה של בירה, ואילו נשים יכולות להרוויח במידה דומה מצריכת יין.

הממצאים הוצגו בכנס השנתי של ה-American Society for Bone and Mineral Research, ASBMR, ע”י החוקרת פרופסור Tucker.

ד”ר Tucker מסבירה כי הממצאים מהמחקר שנערך בקרב 1,631 נשין ו-1,295 גברים מעידים כי לצריכת בירה ויין ישנו ערך תזונתי. היא מציעה כי בירה מחזקת את העצמות שכן היא מכילה סיליקון, שהוכח כמשפר את בריאות העצם. יין, היא מסבירה, עשיר ב-phytochemicals המסייעים לעצם גם כן.

גברים שצרכו 1-2 פחיות בירה ליום העלו את ערכי ה-BMD בירך בשיעור של עד 7%; בנשים, צריכת 1-2 כוסותיין ביום העלתה את ערך ה-BMA בשיעור של עד 5%.

החוקרת מסבירה כי בקבוצת הנבדקים לא נמצאו מספיק גברים ששתו יין או נשים ששתו בירה בכדי לקבוע האם גברים ונשים יכולים להפיק תועלת מצריכת שני המשקאות, אך היא טוענת כי יתכן ששתי כוסות יין יסייעו לגברים ואילו נשים ירויחו מצריכת הבירה.

המסר העיקרי, לדבריה, הוא שצריכה מתונה של יין ובירה טובה לעצמות, וצריכה מרובה עלולה להזיק. למעשה, היא מסבירה כי בהתייחס למשקאות מזוקקים, צריכה של יותר מ-2 משקאות ליום מעודדת התפתחות אוסטיאופורוזיס.

החוקרים השתמשו בשאלונים בכדי לבדוק את צריכת היין, הבירה ומשקאות אלכוהוליים אחרים בקרב הנבדקים. ערכי ה-BMD נמדדו בעמוד השדרה ובירך. לאחר התאמה לגורמים אחרים המשפיעים על בריאות העצם, הכוללים גיל, ערך BMI, פעילות גופנית, עישון, צריכת תוספי ויטמין D ו/או סידן, מצב המנופאוזה והשימוש באסטרוגנים, נמצא קשר לינארי בין ערך ה-BMD לבין צריכה של יין או בירה.

החוקרת מציינת כי צריכה מתונה, בעיקר של יין אדום, כבר נקשרה לבריאות הלב. לדעתה, לא קיימת דיאטה שטובה ללב ודיאטה שטובה לעצם, אלא שתזונה טובה היא מועילה לכל מערכות הגוף, ואפילו לבריאות המוח, כפי שמרמזים מחקרים אחרים.

ד”ר Zebaze, רופא אחר שהשתתף בכנס אמר בראיון כי עליה בערך ה-BMD איננה קשורה בהכרח לירידה בשיעור השברים וכי בריאות העצם תלויה למעשה בסיכון לשבר.

הוא לא היה מעורב בביצוע המחקר, והוא טוען כי מחקר משמעותי יותר מבחינה קלינית יהיה מחקר שימדוד את מספר השברים בקרב אנשים הצורכים אלכוהול. ד”ר Tucker כי מידע זה עדיין איננו זמין  במחקר ה-offspring.

משתתפת אחרת, ד”ר Cauley, מציינת כי התוצאות עלולות להיות מוטות שכן אנשים שצורכים כמות מתונה של אלכוהול נמצאים בסבירות גבוהה להיות בעלי הרגלי חיים טובים. לדבריה, סביר שהם בריאים יותר באופן כללי.


לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה