שימוש באמצעי מניעה הניתן דרך הפה לפני ההריון עשוי להעלות את משקל העובר (Br J Obstet Gynaecol)

נראה ששימוש באמצעי מניעה אורלי לפני ההריון מעלה את משקל הלידה של העובר ואת משקל השליה. למרות שהסיבות אינן ברורות, יתכן שההשפעה קשורה לרמות מוגברות של פרוגרסטרון ואסטרדיול המצויות בנשים המשתמשות באמצעי מניעה.

מחקרים רבים בחנו את השלכות השימוש בגלולות למניעת הריון על בריאות האם. לעומת זאת, מציינים החוקרים, קיים מידע מועט בנוגע להשפעות שימוש זה על הלידות לאחר מכן.

בכדי לחקור את הנושא, ניתחו החוקרים נתונים שנאספו בקרב 260 נשים הרות, שרובן השתמשו באמצעי מניעה הניתן דרך הפה לפני הכניסה להריון. גילן הממוצע היה 31 שנים ואף אחת מהנשים לא ילדה יותר מ-2 ילדים.

שאלונים מורכבים שמשו להערכת השימוש בגלולות למניעת הריון ובדיקות רמת ההורמונים בסרום בוצעה במהלך השבוע ה-16 והשבוע ה-27 להריון.

שימוש באמצעי מניעה אורלי לפני ההריון נמצא קשור לעליה בשיעור של 207.3 גרם במשקל הלידה ולעליה בשיעור של 64.9 גרם במשקל השליה. יתר על כן, בנשים שהשתמשו באמצעי מניעה אורלי לפני ההריון נמצאו רמות גבוהות יותר של פרוגרסטרון (p = 0.002) ושל אסטרדיול (p = 0.12) בשבוע ה-27 להריון.

אנליזה נוספת הראתה כי השפעות העליה במשקל של השימוש בגלולות היו חזקות ביותר בקרב נשים שהתמשו באמצעי מניעה במהלך השנה האחרונה ובאלו שהשתמשו בהכנות משולבות בעלות פוטנטיות גבוהה.

החוקרים מציינים כי גדילת העובר משפיעה על בריאות הילוד ולכן הממצאים מעידים כי לצריכת גלולות למניעת הריון יכולות להיות השפעות כאלו.

הם מוסיפים כי עדויות עכשוויות תומכות בהשפעה של משקל הלידה על הסיכון להופעת מחלות בצאצא בבגרותו, דבר המעיד כי שימוש בגלולות למניעת הריון עשוי לשנות את הרגישות למחלות בחיים הבוגרים של הילוד.

Br J Obstet Gynaecol 2004;111:989-995.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה