micafungin שימושי בטיפול בקנדידיאזיס של הושט בחולי HIV (ה-Clin Infect Dis)

חוקרים מגרמניה מדווחים כי יעילות ה-micafungin ניתנת להשוואה לזו של fluconazole בטיפול בקנדידיאזיס של הושט בחולי HIV.

החוקרים מסבירים כי כמו echinocandins אחרים, micafungin מעכב מרכיב חיוני בדופן תאי הפטריה שאיננו מצוי בתאי הגוף. micafungin מאושר כעת לשימוש בטיפול בזיהומים פטרייתים פולשניים.

החוקרים הישוו את מתן הטיפול במינונים שונים של micafungin לטיפול הסטנדרטי ב-fluconazole בקרב 251 חולים שאובחנו קודם לכן בזיהום AIDS/HIV והופיעו בהם סימפטומים קליניים של קנדידיאזיס בושט.

החוקרים מדווחים כי הופיעה תגובה תלויה במינון מבחינת שיעור הריפוי האנדוסקופי במתן micafungin בטווח המינונים של 50-150 מ”ג ביום. שיעורי הריפוי האינדוסקופים היו זהים במתן micafungin במינון גבוה ובמתן fluconazole ומעט נמוכים יותר במתן micafungin בשני המינונים הנמוכים יותר.

תוצאות דומות התקבלו כאשר התגובה הקלינית בחולים שימשה כתוצאה הנמדדת. יתר על כן, שיעור ההשמדה של הפטרת היה דומה במתן fluconazole, במתן micafungin במינון של 100 מ”ג ובמתן micafungin במינון של 150 מ”ג ליום.

לאחר השלמת הטיפול הופיעה החמרה במצב הקנדידיאזיס בושט או נדרש מתן טיפול אנטי-פטרייתי ב-9 חולים בקבוצה שקיבלה micafungin ובאף אחד מהחולים שקיבלו fluconazole.

החוקרים מדווחים כי תופעות הלוואי לא נבדלו באופן משמעותי בכמותן או באיכותן בין שני סוגי הטיפולים. כל הזנים שבודדו היו רגישים ל-micafungin ואילו שתי דגימות Candida albicans נמצאו עמידות ל-fluconazole.

אף על פי כן, מצויין במאמר מערכת מצורף כי מאז אמצע שנות ה-90 נחשב מתן הטיפול ב-fluconazole או בתמיסת itraconazole דרך הפה לטיפול סטנדרטי, נוח לשימוש ולא יקר במיוחד ברוב מקרי הקנדידיאזיס של הושט.

עוד מוסבר כי סביר שמתן תרופות אנטי-פטרייתיות, כגון echinocandins, שלא דרך מערכת העיכול תשנה את הדעה הרפואית הרווחת, בייחוד כעת, כשגרסה גנרית של fluconazole הפכה זמינה לשימוש.

Clin Infect Dis 2004;39:842-849,850-852.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה