דרמטיטיס ופריחה של הילוד בסינדרום היפר-IgE (ה-Arch Dermatol)

מטרת המחקר שתוצאותיו פורסמו לאחרונה היתה לאפיין את הדרמטיטיס, את הפריחת בילוד, ואת הממצאים העוריים המופיעים בסינדרום היפר-IgE, הקרוי גם סינדרום Job’s.

במסגרת המחקר בוצעה הערכה פרוספקטיבית ורטרוספקטיבית וניתן טיפול לחולים שאובחנו בסינדרום היפר-IgE (ה-HIES). המחקר נערך במרפאה לרפואת עור בארצות-הברית.

במחקר השתתפו 43 חולים שהגיעו לטיפול בין ינואר 1998 לאוגוסט 2003, ואובחנו קלינית ב-HIES.

קריטריונים ספציפיים שימשו להערכת מצב הדרמטיטיס האטופי בקרב הנבדקים. בכדי להעריך את מצב הפריחה בילודים, בוצעה סקירה רטרוספקטיבית וראיון אישי או טלפוני עם ההורה או המטפל של כל ילד.

ב-28 מתוך 43 הנבדקים (65%) נמצאו הקריטריונים המגדירים דרמטיטיס אטופי. ב-35 מתוך 43 הנבדקים (81%) דווח על פריחה של הילוד. 8 מהנבדקים (19%) נולדו עם הפריחה, ב-23 מהם (53%) הופיעה הפריחה תוך שבוע ימים מן הלידה, ב-32 מהם (74%) הופיעה הפריחה תוך שבועיים מהלידה, ב-34 מהם (79%) הופיעה הפריחה תוך 30 ימים מהלידה, וב-35 מהם (81%) הופיעה הפריחה תוך 35 ימים מהלידה.

החוקרים מסיקים כי הדרמטיטיס בחולי HIES דומה לדרמטיטיס אטופי קלאסי, אך יתכן שיש לו מאפיינים אחרים וכי פריחה של הילוד מהווה כמעט תמיד סימן מייצג של HIES. לאחר מכן כוללים הממצאים העוריים הופעת חריצים מאחורי אפרכסת האוזן, דלקות באוזן החיצונית, דרמטיטיס זיהומי תחת הזרועות ובאזור המפגש של המותן והירך, דלקת של זקיקי שער במעלה הגב ובכתפיים, מורסות עוריות, זיהומי קנדידה בעור ובריריות, ובחלק מהחולים צלקות נקודתיות על-גבי הפנים.

Arch Dermatol. 2004;140:1119-1125.

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה