פפסין מצוי בנוזלי האוזן של ילדים הסובלים מדלקת של האוזן התיכונה

מחקר חדש מאמת ממצאים קודמים המעידים כי פפסין או פפסינוגן מצויים לעיתים קרובות בדגמות נוזלי האוזן התיכונה הנאספות מילדים הסובלים מדלקת כרונית של האוזן התיכונה. ממצא זה מצביע על קשר למחלת ה-gastroesophageal reflux (ה-GERD). אולם, בקרב ילדים אלו לא נמצא שיעור מוגבר של סימפטומי GERD.

החוקרת הראשית, ד”ר Lieu, מסבירה בראיון כי דרוש מחקר נוסף בכדי לקבוע כי GERD אכן גורמת לדלקת של האוזן התיכונה. היא סבורה שעשוי להיות שינוי כללי בפרדיגמת הטיפול בדלקת של האוזן התיכונה. היא מסבירה כי כיום הטיפול מתייחס אל הבעיה כאל מחלה זיהומית ולא כאל סיבוך של GERD.

היא מוסיפה כי במידה וימצא קשר כזה, ניתן יהיה לטפל בדלקת של האוזן התיכונה באמצעות תרופות נוגדות זרימה חוזרת שיוכלו לסייע לילדים רבים להמנע מהצורך לחוות פיום של עור התוף והתערבויות אחרות.

הממצאים מבוססים על מחקר שנערך בקרב 34 ילדים בעלי היסטוריה של דלקות חוזרות באוזן התיכונה או דלקת כרונית של האוזן התיכונה עם תפליט.

בסך הכל נבדקו 36 דגימות של נוזלי אוזן שנאספו מ-22 ילדים לנוכחות פפסין/פפסינוגן. הורי הילדים תוחקרו בכדי לבדוק את הימצאותם של סימפטומי GERD.

67% או 69% מדגימות נוזלי האוזן, תלוי בסוג הבדיקה ששימשה, הכילו פפסין או פפסינוגן. אולם, סימפטומי GERD לא היו שכיחים יותר בקרב הנבדקים מאשר בקרב נבדקי ביקורת בריאים.

החוקרת הראשית מסבירה כי המפתח למציאת קשר סיבתי בין GERD לבין דלקת של האוזן התיכונה יהיה להראות שמקור הפפסין או הפפסינוגן הוא בקיבה ולא במקום אחר. פרט לקיבה יכולים החלבונים הללו להגיע מהדם או אולי להיווצר באוזן התיכונה עצמה.

היא מסכמת בשם הקבוצה כי הם מקווים לבצע מחקר שיבחן את מקור החומריםהללו בילדים הסובלים מדלקת שלהאוזן התיכונה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה