שיפור בתוצאות של השתלת כבד בחולים הסובלים מהפטיטיס B

ממחקר חדש עולה שבעקבות הפיתוח של נוגדנים להפטיטיס B ושל התרופה lamivudine (Epivir,Zeffix) חל שיפור משמעותי בתוצאות של השתלת כבד בחולים הסובלים מהפטיטיס B.

החוקרים ציינו שעד 1990 הפטיטיס B היוותה קונטרה-אינדיקציה להשתלת כבד בשל השיעור הגבוה של חזרת המחלה לאחר ההשתלה.

החוקרים השוו את התוצאות של השתלת כבד בחולים הללו בשנים 1987-1991 לתוצאות בשנים 1992-1996 (לאחר הכנסת הנוגדנים כנגד הפטיטיס B לשימוש) ובשנים 1997-2002 (לאחר הכנסת התרופה lamivudine לשימוש).

החוקרים מצאו שלפני 1992 שיעורי ההשרדות לאחר השתלת כבד היו נמוכים באופן משמעותי בקרב החולים שסבלו מהפטיטיס B בהשוואה לחולים שסבלו ממחלת כבד אחרת. לעומת זאת, לאחר תחילת השימוש בנוגדנים עלו שיעורי ההשרדות והשתוו לאלו של מושתלי הכבד שלא סבלו מהפטיטיס B. מתן lamivudine העלה עוד יותר את שיעורי ההשרדות של החולים בהפטיטיס B ל-87.4% ו-80.7% לאחר שנה ו-3 שנים בהתאמה, שיעורים אלה היו אף גבוהים משיעורי ההשרדות של מושתלי כבד מסיבות אחרות (לא מובהק סטטיסטית).

החוקרים ציינו שהגורמים שהפחיתו את שיעורי ההשרדות לאחר השתלת כבד בקרב חולי ההפטיטיס B היו השתלה בשנים מקודמות יותר, גיל מבוגר, מוצא אפריקני, אבחנה של hepatocellular carcinoma ועלייה בזמן האיסכמי.

 

“המחקר מצביע על השיפור שחל בשני העשורים האחרונים בהשרדות של חולי הפטיטיס B לאחר השתלת כבד ותומך באופציה של השתלה כטיפול בחולים הסובלים מדלקת חריפה או כרונית של הכבד שנגרמה ע”י וירוס הפטיטיס B” סיכמו החוקרים.  

Liver Transpl 2004;10:968-974

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה