הוספת אינסולין גלארגין (לנטוס) לטיפול פומי בחולי סוכרת סוג 2 לא מאוזנים משפרת תוצאות קליניות (diabetes )

ע”פ מחקר תצפיתי זה שנערך בקבוצה של למעלה מ-12,000 מטופלים: הוספת אינסולין גלארגין לטיפול פומי בחולי סוכרת סוג 2 אשר לא השיגו איזון גליקמי, משפר את ערכי ה-A1c וה-FBG .


אינסולין גלארגין (לנטוס) הוא אנאלוג אינסולין באזאלי ארוך טווח. מטרת המחקר התצפיתי היה לחקור את ההשפעה של הוספת טיפול אינסולין גלארגין באזאלי על מנת לתמוך בטיפול אנטי סוכרתי אוראלי (OADs) במטופלים עם סוכרת סוג 2 על בסיס יומיומי.

במחקר לא מבוקר, תצפיתי, שארך כ-9 חודשים, השתתפו כ-12,216 מטופלים עם סוכרת סוג 2 שלא השיגו יעדי איזון בטיפול ב- OADsבלבד , אשר קיבלו תוספת של אינסולין גלארגין.

המינונים נקבעו בהתייעצות עם הרופאים המטפלים.

נתונים ותוצאות נבדקו בתחילת המחקר, לאחר 3 חודשים ולאחר 9 חודשים, וכללו את השינויים ב-c1A , ב-Fasting Blood Glucose (FBG), במשקל הגוף וב- BMI.

בתחילת המחקר, גיל המטופלים הממוצע עמד על כ-64 שנים, משך המחלה עמד על למעלה מ-5 שנים בקרב 47% מהמטופלים, בין שנה לחמש שנים בקרב 39% מהמטופלים, וקצר משנה אצל כ-10%. 4% הנותרים אובחנו לאחרונה. 

לאחר 3 חודשי טיפול,נמצא ירידות ב- c1A וב-FBG. שיפור בשליטה מטבולית נשמר לפחות כ-9 חודשים.

המינון הראשוני של אינסולין גלארגין היה 13.7 +/- 7.0 IU. לאחר 9 חודשים, המינון הממוצע היה 20.3 +/- 9.6 IU.

תופעות לואי חמורות נראו בכ-26 מטופלים (0.21%) .

החוקרים מסכמים כי על פי מימצאי מחקר זה כי ניתן להשיג בשגרה רפואית יום יומית, באמצעות אינסולין גלארגין בשילוב עם OADs, יעילות בטיפול בסוכרתים סוג 2 שלא משיגים איזון גליקמי על ידי OADs בלבד. תוצאות דומות נראו גם במחקרים אחרים.

מקור: אבסטרקט מתוך הכנס ה-64 של ADA , יוני 2004, diabeted jun 2004, a146

למצגת סקירה (סיכום מימצאים על אינסולין גלארגין, לאחר ההקלקה תופיע תיבת דו שיח, יש להקליק על פתח או open לצפייה במצגת. יש אפשרות לשמור מצגת זו במחשבכם האישי לצרכי הרצאות והדרכות).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה