שימוש ב-MRI עשוי להיות בטוח עם מספר דגמים של קוצבים ודפיברילטורים (Circulation)

שימוש ב-MRI עשוי להיות בטוח בחלק מהדגמים החדשים של קוצבים ודפיברילטורים, בתנאי שננקטים אמצעי זהירות מתאימים, כך עולה מדיווח המתפרסם בגיליון ה-3 באוגוסט של Circulation.

עד עתה קוצבים ודפיברילטורים מושתלים נחשבו התוויית נגד מוחלטת לשימוש ב-MRI מחשש לפגיעה בפעילות המכשירים, התחממותם או תזוזה ממקומם. עם זאת, הדגמים החדישים קטנים יותר ומכילים פחות רכיבים מגנטיים ועשויים להיות בטוחים לשימוש עם MRI.

החוקרים בחנו 9 דגמים של קוצבים ו-17 דגמי ICD ב-MRI. המכשירים, שהושתלו בכלבים, הראו עלייה קלה בלבד בחום, מציינים החוקרים, ללא עדות לנזק נלווה בחיות. לא נמצאה הפרעה מכנית משמעותית בעקבות השימוש ב-MRI.

נמצאו הפרעות מסויימות בתמונה שהתקבלה מאזורים הסמוכים למכשירים, בתלות בפרוטוקול הסריקה והחתך. הדמיית איברים במרחק הגבוה מ-15 ס”מ מהמכשיר לא הושפעה מנוכחותו.

החוקרים מציינים שנבדקו מספר מצומצם של מכשירים ומסקנותיהם לגבי בטיחות השימוש  תקפות רק לגביהם. במקרים שבדיקת MRI היא חיונית, החוקרים ממליצים לנקוט באמצעי זהירות מיוחדים, כדוגמת נוכחות קרדיולוג וקיום ציוד החייאה במקום הבדיקה ותכנות ה-ICD על ““therapy off כדי למנוע זיהוי רעשים בזמן הבדיקה כהפרעות קצב.

Circulation 2004.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה