יתכן שיש צורך בחיסון דחף של וריצלה על מנת למנוע התפרצויות המחלה (J Infect Dis)

למרות שהחיסון לאבעבועות רוח (varicella) מגן על ילידים מפני מחלה בדרגת חומרה בינונית, עדיין עלולים לפרוץ זיהומים, כפי שהתרחש בסתיו 2002 במינסוטה. נראה שיש צורך בחיסוני דחף על מנת לספק הגנה טובה יותר כנגד אבעבועות רוח.

צוות החוקרים בחן את התפרצות מחלת הוריצלה שעירבה 55 תלמידים מתוך 319 הלומדים בבית-ספר יסודי בצפון מינסוטה. על פי הדיווח שהתפרסם בגיליון ה-1 באוגוסט של ה-Journal of infectious Diseases, 29 חוסנו ו-6 דיווחו על הדבקה בוריצלה בעבר. המקרה הראשוני התרחש בילד מחוסן בן 6.

שיעור המחלה בקרב תלמידים מחוסנים היה 25%, מדווחים החוקרים, בעוד שבתלמידים לא מחוסנים נמצא שיעור הדבקה של 56%; 6% מהתלמידים שחלו בעבר נדבקו במחלה. החוקרים מעריכים שיעילות החיסון הכללית עבור המחלה היתה 56%, בעוד ההגנה מפני מחלה בדרגת חומרה בינונית היתה 90%. תלמידים מחוסנים לקו בפחות נגעים, פחות חום ונעדרו מהלימודים במשך פחות ימים בשל המחלה, בהשוואה לתלמידים שלא חוסנו.

הסיכון היחסי לפתח וריצלה היה גבוה פי 2.6 בקרב אלו שחוסנו 4 שנים ויותר לפני ההתפרצות, בהשוואה לאלו שחוסנו במועד קרוב יותר.

ממצאים אלו מדגישים את הצורך בהרחקת כל ילד עם אבעבועות רוח מבית הספר, ללא תלות במצב בחיסון שלו, מציינים החוקרים. כמו כן הם מדגישים את הצורך בהמשך מאמץ החיסון כנגד וריצלה ושקילת מתן חיסון דחף במטרה לספק הגנה נוספת מפני המחלה.

J Infect Dis 2004;190:477-483.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה