ה-NICE הבריטי פרסם המלצות עדכניות לשימוש בקלופידוגרל (פלויקס)

ה- NICE הבריטי פרסם את המלצותיו באשר לטיפול בקלופידוגרל (פלויקס). להלן עיקר ההמלצות וההנחיות:

1. הקלופידוגרל, בשילוב עם מינון נמוך של אספירין,  מומלץ לטיפול בחולים קרדיאלים בסיכון בינוני עד גבוה למשך תקופה של עד 12 חודשים, לאחר שעברו ACS (ובפירוט: non-ST-segment-elevation acute coronary syndrome ).

 2. הגדרת הסיכון הבינוני-גבוה תקבע לפי סימנים קלינים המלווים ב:

– עדות לשינויים בא.ק.ג. המעידים על המשך קיומה של איסכמיה, ובעיקר אם היא דינמית ולא יציבה.

– עדות לקיומם של סמנים בדם המעידים על נזק קרדיאלי, כמו רמות גבוהות של טרופונין.

3. ההמלצות מדגישות טיפול של 12 חודש מאז אירוע ה-ACS האחרון, ולאחר מכן הפסקת הקלופידוגרל והמשך טיפול מיטבי כולל אספירין במינון נמוך.

4. הגדרת ה-ACS כוללת מגוון של הפרעות קרדיאליות לרבות MI , אנגינה פקטוריס לא יציבה. למעשה ACS לצורך העניין מוגדר כתוצאה של כל אירוע חד שגרם להפסקת אספקת חמצן כתוצאה מחסימה אטרוסקלרוטית המאופיינת בדלקת, תרומבוזיס או וזוקונסטריקציה או מיקרו-אמבוליזציה.

להנחיות  המלאות(PDF )

מכיוון שאין כעת מספיק מידע באשר לתועלת הנגרמת למטופל במידה וימשיך בנטילת קלופידוגרל לאחר 12 חודשים, ממליץ ה-NICE לערוך מחקר שישווה בין הפסקת הנטילה לאחר 12 חודש ממועד האירוע האחרון, לבין המשך הטיפול.

ה-NICE אף כולל בהנחיותיו התייחסות מפורטת לניתוחי עלות/תועלת שנערכו באשר לחלופות טיפול שונות בקלופידוגרל במגוון מטופלים.

ע”פ ההערכות הכלכליות שה-NICE בחן נמצא שהטיפול בקלופידוגרל (בנוסף לאספירין) לתקופה של עד 12 חודשים הוא cost effective , ובחלק מהמקרים והמצבים שנבחנו אף cost saving .

בניתוח שהתבסס על תוצאות מחקר ה-CURE נמצא שבתנאי השוק ומערכת הבריאות באנגליה, טיפול ב-1000 מטופלים לאחר ACS למשך 12 חודשים, והמשך טיפול בהם באספירין ליתרת חיים, בהשוואה לטיפול סטנדרטי באספירין בלבד, יניב תוספת של 87 שנות חיים ו-82 שנות חיים מתואמות איכות חיים (QUALYS ).

 העלות הנדרשת להוספת שנת חיים אחת מתואמת איכות – QUALY – אחד שהתקבלה הייתה 5,668 לי”ש, תוצאה  הנחשבת ליחס cost effective טוב.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה