אין יתרון למתן Zidovudine בנוסף ל- Nevirapine לתינוקות בסיכון בסיכון להדבקה ב- HIV

טיפול תוך-לידתי ב- nevirapine מפחית את שיעור ההדבקה הפרינטלית ב- HIV, אולם תוספת של שבוע טיפול ב- zidovudine לא מביא לשיפור בתוצאות, כך על פי מחקר שפורסם ב- JAMA, והוצג בכנס הבינלאומי בנושא האיידס שנערך בבנקוק.

המחקר, שנערך ב- 6 מרפאות במלאווי, אפריקה, כלל תינוקות שנולדו ל- 894 אמהות חיוביות ל- HIV. הנשים, שלא קיבלו טיפול כנגד הוירוס בעבר, קיבלו טיפול ב- 200 מ”ג nevirapine בזמן הלידה. התינוקות חולקו אקראית לטיפול ב- nevirapine בלבד, או ב- nevirapine ו- zidovudine , במשך שבוע.

בלידה, שיעור ההדבקה עמד על 8.1% מהתינוקות בקבוצת ה- nevirapine, בהשוואה ל- 10.1% בקבוצת הטיפול המשולב. לאחר 6 עד 8 שבועות, שיעור ההדבקה הוערך ב- 4.1%, לעומת 16.3%, בשתי הקבוצות בהתאמה.

כמעט כל התינוקות הוזנו על ידי הנקה. שיעור תופעות הלוואי של הטיפול היה דומה בשתי קבוצות הטיפול.

קיימות מספר אפשרויות לצמצום ההעברה של HIV מאמהות לילדיהן באזורים אלו. ראשית, יש לאפשר יעוץ ובדיקות לנשים בתחילת ההריון או לפניו, וכך הנשים הנושאות את הנגיף וילדיהם יוכלו לקבל טיפול מניעתי, אפילו בצורה של טיפול עצמי סביב הלידה. בנוסף, נשים עם סטטוס HIV לא ידוע המגיעות לחדר לידה צריכות לעבור בדיקות ולקבל טיפול מניעתי לפי הצורך. כאשר אין זמן לערוך בדיקות לפני הלידה, יש לבדוק את הנשים לאחריה, ולטפל בתינוקות לאמהות חיוביות טיפול מניעתי שלאחר חשיפה, כותבים החוקרים.

JAMA. 2004;292:202-209, 266-271

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה