חיסון נגד שפעת יעיל באוכלוסיה המבוגרת (J Infect Dis)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, מפחית חיסון נגד שפעת את שיעור האשפוזים ואת התמותה בשל מחלות מערכת הנשימה באנשים מעל גיל 64 שנים.

החוקרים מסבירים כי תוצאותיהם של מחקרים אקראיים מעידות כי החיסון נגד שפעת יעיל רק ב-58% במניעת שפעת קלינית ויראלית, ולכן השפעות גדולות של החיסון על התמותה לא נראו סבירות.

החוקרים השוו את שיעורי האשפוזים בשל מחלות נשימה אקוטיות ואת שיעורי התמותה בשל מחלות מערכת הנשימה במהלך 692,819 שנות-אדם במקבלי חיסון נגד שפעת ובמהלך 1,534,280 שנות-אדם בנבדקים שלא קיבלו את החיסון, כולם מעל גיל 64 שנים.

החוקרים מדווחים כי יעילות החיסון בהפחתת האישפוזים בשל מחלות נשימה אקוטיות היתה 21% במהלך 9 עונות של שינויים בפעילות השפעת, לאחר התאמה לגיל הנבדקים ולחומרת מחלתם. לא נצפו השפעות חשובות של החיסון בהפחתת שיעור האישפוזים בשל מחלות נשימה אקוטיות מחוץ לעונת השפעת.

התוצאות מעידות כי לאחר התאמות דומות, נמצא חיסון השפעת יעיל ב-12% בהפחתת הסיכון היחסי לתמותה בשל מחלות מערכת הנשימה במהלך עונת השפעת. לא נצפו השפעות כאלו בעונות אחרות.

עוד מצויין כי החיסון נגד שפעת הפחית את הסיכון היחסי הגולמי לתמותה בשל מחלות מערכת הנשימה במהלך העונה מערך של 1.32 לערך של 0.88.

החוקרים מציינים כי מתן חיסון נגד שפעת סיפק הגנה טובה יותר לאנשים מתחת לגיל 84 שנים ולאנשים המצויים בסיכון נמוך.

החוקר הראשי, ד”ר Mangtani, אומר בראיון כי הממצאים מחזקים את עובדת הימצאות יתרון במתן חיסון שנתי נגד שפעת בקרב האוכלוסיה המצויה מעל גיל 64 שנים, הכוללת פרטים המצויים בסיכון נמוך או גבוה לחלות בשפעת, לאורך שנים שבהם הופיעה מגפת שפעת או שנים שבהם לא הופיעה מגפת שפעת.

הוא מוסיף כי עלותה של תוכנית מתן חיסון נגד שפעת בבריטניה לכל המבוגרים מעל גיל 64 שנים הוכחה כריווחית.

J Infect Dis 2004;190:1-10.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה