טיפול ב- Low-Molecular-Weight Heparin יכול לשמש כגשר בזמן הפסקה בטיפול בורפרין (Arch Intern Med )

נערך מחקר שבדק 650 חולים רצופים עם מסתם לבבי מלאכותי, פרפור פרוזדורים כרוני, או אירוע מוחי תסחיפי, שנזקקו להפסקת טיפול ב- warfarin עקב מעבר פרוצדורה חודרנית. הטיפול הופסק 5 או 6 ימים לפני הפרוצדורה, וניתן טיפול תת-עורי ב- dalteparin sodium, 100 IU/kg פעמיים ביום, החל מ- 3 ימים לפני הפרוצדורה.

טיפול בורפרין לאחר פרוצדורות עם סיכון נמוך לדימומים הוחל באותו ערב, בשילוב טיפול בדלטפרין מיום למחרת ועד להשגת INR של 2.0. לאחר פרוצדורות הכרוכות בסיכון גבוה לדימומים, הוחל טיפלו בורפרין באותו ערב, אולם לא ניתן טיפול בדלטפרין.

מעקב ממוצע נמשך 13.8 ימים לאחר הפרוצדורה. מבין 542 חולים שעברו פרוצדורות עם סיכון נמוך לדימומים, נרשמו 2 ארועים תרובואמבוליים (0.4%), ארבעה ארועים של דימום משמעותי (0.7%), ו- 32 מקרים של דימום יתר מפצעים, שמנע מתן טיפול בדלטפרין. בין 108 החולים שעברו פרוצדורות עם סיכון גבוה לדימומים נרשמו שני מקרי מוות (1.8%).

טיפול ב- Low-Molecular-Weight Heparin בחולים הנמצאים בסיכון לארועים תרומבואמבוליים, הנזקקים להפסקה בטיפול בורפרין, קשור בסיכון נמוך לארועים תרומבואמבוליים ולדימומים משמעותיים, כותבים החוקרים.

Arch Intern Med. 2004;164:1319-1326

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה