שימוש ב-NSAIDs וב- Rofecoxib (אך לא ב- Celecoxib) מגביר את הסיכון לאי ספיקת לב בחולים קשישים (Lancet )

ממחקר חדש עולה שהסיכון של חולים קשישים להתאשפז עקב אי ספיקת לב (CHF) עולה בקרב אלו שמתחילים לקבל טיפול בתרופות מסוג nonsteroidal anti-inflammatory (NSAID) שאינן סלקטיביות או בעקבות השימוש ב- rofecoxib (vioxx). לעומת זאת, טיפול באמצעות celecoxib (celcox) לא העלה את הסיכון לאישפוזים עקב אי ספיקת לב.

במחקר השתתפו 12,000 חולים אשר החלו לקבל טיפול ב-NSAID לא סלקטיבי, 19,000 שנרשם להם טיפול ב- celecoxib ו-15,000 שקיבלו rofecoxib, אליהם הושוו 100,000 חולים שלא קיבלו NSAIDs כלל. כל הנבדקים היו בני 66 ומעלה.

מתוך החולים שלא סבלו מאי ספיקת לב ב-3 השנים טרם ביצוע המחקר, רק אלו שקיבלו rofecoxib נמצאו בסיכון מוגבר ל-CHF (מובהק סטטיסטית),אך גם אצלם רק על כל 434 מטופלים היה מקרה של אי ספיקת לב.

מתוך החולים שאושפזו עקב CHF בעבר הקרוב הסיכון להתאשפז שוב מאותה סיבה היה מוגבר בקרב אלו שקיבלו rofecoxib או NSAIDs לא סלקטיביות. במקרה זה, על כל 12 ו-19 חולים בהתאמה היה חולה שסבל מאי ספיקת לב.

לסיכום ממצאיהם ציינו החוקרים שיש לנטר את ההשפעה הקרדיווסקולרית של הטיפול ב- rofecoxib ו-NSAIDs לא סלקטיביות בחולים קשישים וחשוב להתיחס אל ההבדלים בין התרופות השונות.  

Lancet 2004;363:1751-1756

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה