זיהומי אוזניים בילדים הם סימן מקדים להופעת אסטמה (Chest)

דיווח שפורסם לאחרונה מוצא כי היסטוריה של זיהומי אוזניים בילדות מעלה את הסיכון להופעת אסטמה בשלב מאוחר יותר בחיים.

החוקר הראשי מצהיר כי שכיחות זיהומי האוזניים עלתה משמעותית עם השנים, במקביל לעליה בשיעור האסטמה. הוא מסביר כי המחקר מוצא קשר בין שתי התופעות ומראה כי זיהומי אוזניים המתרחשים בתקופת הילדיות המוקדמת עלולים להוביל להתפתחות אסטמה מאוחר יותר.

הממצאים מבוססים על אנליזת נתונים שנאספו בקרב 7538 ילדים שהשתתפו בסקר שנערך בין השנים 1988-1994. המשתתפים או באי כוחם התבקשו להעריך את כמות זיהומי האוזניים ולדווח על היסטורית האסטמה.

החוקרים מדווחים כי ילדים בעלי היסטוריה של זיהומי אוזניים נמצאו בסיכון גבוה יותר ב-57% להיות מאובחנים באסטמה וב-70% להימצאות צפצופים בנשימה במהלך השנה האחרונה. יתרה מכך, הסיכון לאסטמה ולצפצופים נמצא קשור ישירות למספר זיהומי האוזניים.

גורמים הקשורים לסיכון מוגבר לזיהומי אוזניים כללו מוצא לבן שאיננו היספאני, רמת חינוך גבוהה יותר של ההורים, ועישון של האם במהלך ההריון. שכיחות האבחון בזיהומי אוזניים היתה גבוהה יותר בקרב בנים מאשר בקרב בנות, אך ההבדל לא היה משמעותי סטטיסטית.

החוקר הראשי מסביר כי הקשר לרמת חינוך גבוהה יותר של ההורים עשוי להיות בשל כך שסביר יותר שהורים כאלה ירשמו את ילדיהם למעון יום, המהווה גורם סיכון מוכר לזיהומי אוזניים חוזרים. אולם, אפשרי גם כי חינוך גבוה יותר קשור לנגישות טובה יותר לשרותי הרפואה ולכן סביר יותר שמקרים אלה יאובחנו וידווחו.

הוא מציין גם כי וירוסים או חיידקיםספציפיים הגורמים לזיהומי אוזניים חוזרים עלולים להשתף בהתפתחות האסטמה. אפשרי גם שהשימוש השכיח באנטיביוטיקה מגביר את הסיכון לחלות באסטמה, אך דרוש מחקר נוסף בתחום זה.

Chest 2004;125:1685-1692.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה