שילוב של CPT-11 ו- Cisplatin פעם בשבוע בתוספת טיפול נוגד שלשול יעיל לטיפול ב-small cell lung cancer

חוקרים ביפן מדווחים שהשילוב של טיפול כימותרפי ב- irinotecan (CPT-11) ו- cisplatin עם טיפול נגד שלשולים יעיל כנגד סרטן ריאה מסוג small cell lung cancer (SCLC) שחזר לאחר טיפול או שהיה עמיד לטיפול.

במחקר השתתפו 25 חולים שסבלו מ-SCLC וגילם הממוצע היה 65. מלבד חולה אחת כולם היו גברים. 9 מהחולים סבלו מחזרה של המחלה בעת שנכנסו למחקר, השאר לא הגיבו לטיפול הראשוני. הטיפול שקיבלו החולים לפני הכניסה למחקר כלל כימותרפיה (בכולם), הקרנה לחזה (5) וניתוח (באחד).

הטיפול שקיבלו החולים הורכב מ-4 קורסים של CPT-11 (60 מ”ג למ”ר) ו- cisplatin(30 מ”ג למ”ר) ומטיפול דרך הפה כנגד שלשול שכלל sodium bicarbonate, magnesium oxide ומים.

החוקרים דיווחו ששיעור התגובה לטיפול היה 80% ומשך הזמן הממוצע עד להתקדמות המחלה היה 3.6 חודשים. זמן ההשרדות הממוצע עמד על 7.9 חודשים. שיעור ההשרדות לאחר שנה היה 44% ולאחר שנתיים 20%.

החוקרים ציינו שדיכוי מח העצם היה הסיבוך העיקרי של הטיפול, כ-24% מהחולים סבלו מנויטרופניה בדרגה 3 ו-12% מדרגה 4. רק חולה אחד סבל מחום נויטרופני. 8% מהחולים סבלו משלשול.

החוקרים סיכמו שנקיטת האמצעים למניעת תופעות הלוואי של הטיפול ב-CPT-11 מאפשרת טיפול בטוח ומבטיח ל-SCLC חוזר או עמיד לטיפול.

Lung Cancer 2004;44:121-127

לידיעה בדוקגייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה