איפיון ביוטיפים של P. Acnes ורגישותם ל- KRT ולמינוציקלין (International Journal of Dermatology)

החיידק Propionibacterium acnes הוא האורגניזם הבולט בנגעים במחלת האקנה. החוקרים ביקשו לאפיין ביוטיפים של החיידק, ולבדוק כיצד הם מושפעים מ- Keigai-rengyo-to (KRT) ומ- minocycline (MINO).

נמצא כי Propionibacterium acnes biotype III (BIII) הוא הנפוץ ביותר בנגעים, ואחריו ביוטיפ I (BI). פעילות הליפאז הממוצעת של BIII היתה גבוהה יותר מזו של ביוטיפים I, II, IV, ו- V. לא נמצא הבדל משמעותי בהפחתה בייצור חומצות שומן בעקבות שימוש ב- KRT וב- MINO, בין BIII ובין הביוטיפים האחרים.

במדיום שכלל MINO, מידת ההפחתה בייצור של חומצה בוטירית היתה גדולה מההפחתה בייצור של חומצה פרופיונית. שיעור ההפחתה בייצור של חומצה בוטירית שהושג בעזרת 1 מיליגרם למ”ל של KRT, הושג בעזרת 0.1 מיקרוגרם למ”ל של MINO.

בין הביוטיפים של החיידק, ה- minimal inhibitory concentration של החומרים שנבדקו היה גבוה יותר בביוטיפים חיוביים ל- erythritol, בהשוואה לשליליים ל- erythritol.

לסיכום, כותבים החוקרים, יתכן כי השכיחות הגבוהה של BIII קשורה בחומרת האקנה בחולים. במינונים זהים, הפעילות כנגד ליפאז של MINO חזקה יותר מהפעילות של KRT, ונראה של- MINO ישנה גם פעילות ישירה כנגד ליפאז.

International Journal of Dermatology43 (2), 103-107.

לידיעה ב- Journal of Dermatology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה