Estramustine Phosphate בשילוב עם Paclitaxel שבועי מהווים טיפול פעיל בסרטן מתקדם של הערמונית שאינו תלוי באנדרוגנים (Cancer)

חוקרים אמריקנים מדווחים כי שילוב של estramustine phosphate ו- paclitaxel שבועי, מהווים טיפול פעיל עם סבילות טובה, בחולים עם סרטן מתקדם של הערמונית שאינו תלוי באנדרוגנים (androgen independent prostate carcinoma- AIPC).

במסגרת מחקר phase II, החוקרים בדקו את יעילות הטיפול ב- 66 חולים ב- AIPC מתקדם. החולים קיבלו טיפול שבועי בפקליטקסל, 90 מ”ג, בעירוי של שעה, במשך 3 שבועות, ואחר כך הפסקה בת שבוע בטיפול. אסטרמוסטין פוספט פומי, 140 מ”ג, ניתן 3 פעמים ביום, ביום שלפני, ביום שאחרי וביום המתן של פקליטקסל.

במרבית החולים נצפו תופעות לוואי קלות, דוגמת עייפות, בחילות, רעילות מוסקלוסקלטלית, ונוירופתיה היקפית. תופעות לוואי חמורות לא היו שכיחות, וכללו ארועים תרומבואמבוליים (8%), נויטרופניה (3%) ואנמיה (3%). הטיפול הופסק ב- 9% מהחולים עקב תופעות הלוואי, וב- 47% בגלל התקדמות של המחלה.

הטיפול הביא להפחתה של 50% ב- PSA ב- 42% מהמטופלים. חציון הזמן לעלייה של ה- PSA היה 11.4 חודשים, השרדות לאחר שנה 66%, וחציון זמן ההשרדות הכולל היה 15.6 חודשים.

Cancer 2004 Feb 15;100:4:746-50

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה