שילוב של רדוקטיל בטיפול אנטיספיכוטי הביא להפחתת משקל של המטופלים (ראיון עם ד”ר הנדרסון במדסקייפ)

במסגרת כיסוי של הכנס הבינ”ל של הפסיכיאטריה הביולוגית, קיים אתר מדסקייפ ראיון עם ד”ר הנדרסון, ממסצ’וטס, שבו דיווח על מחקרים שהציג במסגרת הכינוס.

מכיוון שאחת מתופעת הלואי השכיחות של מטופלים בתרופות פסיכוטיות אטיפיות הוא עלייה משמעותית במשקל, בוצע מחקר שבו שולב הטיפול ברדוקטיל (sbutramine ) עם טיפול אנטיפסיכוטי. הרקע, לפי הסבריו של ד”ר הנדרסון הוא התחושה וההערכה שלא ניתן ל”בנות “בקרב חולים פסיכוטיים על פעילות גופנית ודיאטה בלבד.

במחקר המדווח, מספר ד”ר הנדרסון למדסקייפ שבמחקרו שולב הרדוקטיל למשך 12 שבועות, בחולים שטופלו עם olanzapine (שם מסחרי – zyprexa ) והודרכו לבצע דיאטה, נמצא שהמטופלים הפחיתו במשקלם, והמימצא היה משמעותי ומובהק סטטיסטית. הירידה לוותה כמובן ב-BMI משופר והפחתת היקף מותניים. התכשיר השתלב היטב בטיפול עם זיפרקסה ולא היו תופעות לואי קשות.

בהמשך הראיון מתאר ד”ר הנדרסון מחקר ראשוני חדש עם תרופה אנטיפסיכוטית חדשה בשם Aripiprazole אשר ניתנה ל-10 חולים. המימצאים היו מפתיעים ומעודדים: ירידה משמעותית במשקל, ירידה ברמות כולסטרול ובמיוחד בטריגלצרידים. מדובר אמנם במחקר ראשוני וקטן בלבד אך התוצאות בהחלט מעודדות ומרגשות, כך ד”ר הנדרסון.

לראיון המלא במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה