איזון אגרסיבי של רמת הגלוקוז בחולים ביחידה לטיפול נמרץ מביא להפחתה משמעותית בתמותה בבית החולים

איזון אגרסיבי של רמות הגלוקוז, עם רמת מטרה של פחות מ- 140 מ”ג לד”ל, הביא להפחתה של 6% בתמותה בבית החולים בחולים ביחידה לטיפול נמרץ. תוצאות אלו הוצגו בכנס ה- 33 של ה- Society of Critical Care Medicine.

המחקר נערך ביחידה לטיפול נמרץ של Stanford Hospital בקונטיקט. המטרה נקבעה לרמת גלוקוז של 140 מ”ג לד”ל. הרמה נמדדה בקבלה ובעזרת בדיקות תכופות מדקירה של האצבע. כאשר נמדדה רמה של 200 מ”ג לד”ל או יותר בשתי מדידות רצופות, הוחל טיפול באינסולין תוך ורידי וכיסוי באינסולין רגיל.

800 חולים רצופים שהתקבלו ליחידה עברו איזון גלוקוז אגרסיבי. נעשה שימוש בקבוצת ביקורת היסטורית של 800 חולים. מאפייני הקבוצות היו דומים; כמחצית מהם גברים, גיל ממוצע 65 שנים, כ- 60% חולים פנימיים, והשאר חולים כירורגיים ופגועי טראומה.

שיעור התמותה בבית החולים היה 14.9% בחולי קבוצת האיזון האגרסיבי, בהשוואה ל- 20.9% בקבוצת הביקורת, הפחתה של 29% בסיכון היחסי.

בקבוצת הטיפול הופיעו 3 מקרים של אי-ספיקת כליות חדשה, לעומת 12 מקרים בקבוצת הביקורת. נרשם הבדל משמעותי גם בצורך בעירויים של תאים אדומים דחוסים; 20.5% בקבוצת הטיפול, בהשוואה ל- 25.2% בקבוצת הביקורת.

בדיון נאמר כי מוסכם כיום שאיזון אגרסיבי של רמת הגלוקוז מביא להטבה בפרוגנוזה של החולים. אולם, טיפול מסוג זה יכול להגביר משמעותית את עומס העבודה, בעיקר של צוות האחיות, מעבר ליכולת של רבות מהיחידות. לכן על כל יחידה לקבוע רמת מטרה על-פיה היא שואפת לאזן את החולים, ובה היא תוכל לעמוד מבחינת הדרישות מהצוות המטפל.

SCCM 33rd Annual Congress: Oral Abstract 72. Presented Feb. 24, 2004.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה