מתן Nicorandil הוא תוספת טובה יותר ל-angioplasty מאשר Isosorbide Dinitrate במקרי MI אקוטי (Heart)

על-פי תוצאות ניסוי השוואתי, nicorandil יעיל יותר כתוספת לאנגיו-פלסטיקה ישירה באמצעות בלון בחולים עם MI אקוטי (AMI), מאשר הטיפול הסטנדרטי ב-isosorbide dinitrate המיועד לשמור על מיקרו-סירקולציה בשריר הלב באזור האוטם שבו מופיעה זרימה מחודשת.

אחד החוקרים מסביר כי nicorandil הוא היבריד ייחודי המכיל רכיב בעל פעילות פתיחה של תעלות אשלגן תלויות ב-ATP ורכיב תורם NO, והוא אושר לשימוש באירופה וביפן כטיפול באנגינה.

במחקרים קודמים, יצר nicorandil שיפור בתיפקוד ובתוצאה הקלינית בהשוואה ליצירת זרימה מחדש בלבד בשריר הלב בחולים הסובלים מ-AMI. תורם NO פוטנטי יותר, הקרוי Isosorbide dinitrate, יוצר גם הוא פעילות הגנה על הלב במהלך מקרה איסכמיה וזרימה מחדש, אך עד-כה לא נערכה השוואה בין שתי התרופות בניסוי מבוקר בקרב חולי AMI.

לשם כך, בחרו החוקרים 60 חולי AMI ללא כשל לבבי לטיפול באמצעות nicorandil או באמצעות  isosorbide dinitrate. שתי התרופות הנבדקות ניתנו בטפטוף של 6 מ”ג לשעה באינפוזיה שנמשכה 72 שעות לפני יצירת זרימה מחדש באמצעות angioplasty ישירה באמצעות בלון. התרופות טופטפו גם ישירות לעורק הלבבי המטופל מיד לאחר ה-angioplasty.  

על-פי הדיווח, תיקון של תופעת ה- ST elevation הופיע לעיתים קרובות יותר במתן nicorandil מיד לאחר חידוש הזרימה בהשוואה למתן isosorbide dinitrate (ב-55.5% לעומת 19.2%, ערך p=0.0006).

בנוסף, בהשוואה לטיפול באמצעות isosorbide dinitrate, יצר מתן nicorandil מהירות פיק ממוצעת טובה יותר כעבור 40 דקות מזמן הזרימה מחדש (p=0.045), ותנועת קיר אזורית טובה יותר בחדר השמאלי באזור האוטם כעבור 30 דקות מזמן חידוש הזרימה (p=0.015). השפעה זו נשמרה גם במהלך 3 שבועות לאחר המקרה (p=0.046).

הקבוצה כותבת כי הממצאים מעידים כי nicorandil מחקה מצב preconditioning איסכמי או מפחית את הפגיעה הנוצרת בשל זרימה מחדש ביצירת פגיעת איסכמיה-זרימה מחדש שהיא הפיכה (‘stunned myocardium’). שני הטיפולים נסבלו היטב במידה שווה.

החוקרים מאמינים כי התחלת טיפול באינפוזית טפטוף nicorandil לפני חידוש הזרימה היא בחירה טובה יותר כטיפול נלווה ל-angioplasty ישירה באמצעות בלון במקרי AMI בהשוואה לטיפול הקונבנציונלי במתן isosorbide dinitrate.

Heart 2004;90:181-185.

לידיעה במדסקיפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה