Valproate היא התרופה הטובה ביותר כקו ראשון לטיפול ב- Idiopathic Generalized Epilepsy

ממחקר רטרוספקטיבי חדש עולה ש- valproate יעילה יותר מאשר lamotrigine ו-topiramate לטיפול ב- idiopathic generalized epilepsy (IGE).

החוקרים ציינו שממצאי מחקרם לא הצליחו להראות האם טיפול באמצעות אחת התרופות החדשות לאפילפסיה הוא עדיף על פני valproate, תרופה שיעילותה לטיפול בכל סוגי האפילפסיה המפושטת הוכחה, מבחינת הסבילות לתרופה ומבחינת יעילותה בחולים הסובלים מ-IGE רפרקטורית לטיפול ב- valproate. כמו כן הם לא הצליחו לאתר תת-קבוצות של חולים אשר כדאי להתחיל אצלם בתרופות החדשות כקו ראשון לטיפול ב- IGE.

החוקרים אספו נתונים על 962 חולים שאובחנו כסובלים מ-IGE.

54.3% מכלל החולים השיגו רמיסיה של שנה אחת, 52.1% מתוך החולים שטופלו ב- valproate, 16.7% מאלו שקיבלו lamotrigine, 34.6% מאלו שקיבלו topiramate ו-15.3% מאלו שטופלו ע”י שילוב של valproate ו- lamotrigine.

החוקרים מצאו שהגורם הטוב ביותר להערכת ההצלחה הטיפולית היה דרגת הטיפול האנטיאפילפטי.

חזרה של המחלה נצפתה ב-79.9% מהחולים לאחר הפסקת הטיפול התרופתי בזמן רמיסיה. השיעור אף היה גבוה יותר בחולים עם juvenile myoclonic epilepsy (93.6%).

החוקרים סיכמו שגם על סמך תוצאותיהם Valproate היא עדיין התרופה היעילה ביותר לטיפול ב-IGE אך יתכן שעבור חולים מסוימים עדיף הטיפול בתרופות החדשות. “כאשר הטיפול ב- Valproate נכשל יש להתחיל טיפול בשילוב של valproate ו- lamotrigine ולא לעבור לטיפול באחת מהן בנפרד” הם הוסיפו.

החוקרים ציינו גם שחולים רבים הסובלים מ-IGE יאלצו לקבל טיפול אנטיאפילפטי לכל החיים.


J Neurol Neurosurg Psychiatry. 2004;75:75-79

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה