ביקורת נוקבת של ‘כללית’ על הצעת להשתלת ה’סייפר’ על שולחן הצינתורים באיכילוב, למבוטחת הכללית, מכבי לעומת זאת מאשרת השתלת סייפר ללא עלות למבוטחיה

ע”פ דיווח מעתון הארץ היום הגישה כללית תלונה למשרד הבריאות על כך שבמהלך צינתור בבי”ח איכילוב הציע המצנתר למטופלת, מבוטחת של שירותי בריאות כללית, להשתיל סייפר במימון עצמי של המטופלת בסך של 2,700 $. המטופלת התלוננה ותבעה את ההחזר מהקופה, ולאחר בירור החליט בי”ח איכילוב להחזיר הת התשלום למטופלת ואף דיווח כי הנחה את הרופאים המצנתרים להמנע מלהציע השתלות סייפר במהלך צינתור.

המנהל הרפואי של כללית, ד”ר ניקי ליברמן, וגם מנכ”ל הקופה מר זאב וומברנד פנו להנהלת משרד הבריאות תוך שהם תוקפים את ההפקרות, כלשונם, כפי שבאה לידי ביטוי גם במקרה הנ”ל.

ראוי להיזכר בהזדמנות זו בראיון שקיימנו עם פרופ’ שמואל בנאי בנושא הסייפר, שבו הציג את הדילמה הקשה שיש למצנתר המזהה במהלך הצינתור צורך קליני להמליץ על השתלת סייפר מחד, והקושי האתי של הצעה לבצע פעולה שכרוכה בה עלות כספית משמעותית לאדם ששוכב על שולחן הצינתורים…(לראיון – נא להקליק כאן).

שירותי בריאות מכבי, מנגד, הודיעו כי מכבי תממן את עלות הסייפר למבוטחיה. החלטה זו במסגרת התקשרות עם חברת J&J , יצרנית התומכן סייפר. במקביל, ייקרה מכבי את השתתפות המבוטחים במס’ תרופות שסופקו על ידי הקופה שלא במסגרת סל הבריאות.

הערכת המערכת:

יש לציין שלפי הערכת חברת J&J תוספת העלות הכרורה בסייפר (בהשוואה להשתלת תומכן רגיל, ללא ציפוי התרופה)  מתקזזת מהעלויות של ביצוע צינתורים או ניתוחים חוזרים, מכיוון  ששיעור ההצרויות החוזרות, הרהסטנוסיס, נמוך בסייפר באופן משמעותי מאשר בסטנטים הרגילים.  אז יכול להיות שמכבי עושה מהלך שגם יחסוך לה כסף, גם ישפר את הטיפול ותוצאותיו, וגם ישיג  יחסי ציבור ואהדה ציבורית ? …כנראה שכן…

לדיווח ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה