Neoplasia תוך-אפיתליאלית בבלוטת הערמונית לא אוסרת טיפול בטסטוסטרון (J Urol)

על-פי מחקר שפורסם לאחרונה, טיפול בתחיליפי טסטוסטרון איננו מגביר את הסיכון להופעת סרטן בבלוטת הערמונית בגברים שבהם neoplasia תוך-אפיתלאילית בערמונית.

אחד החוקרים מסביר כי משום שסרטן הערמונית מגיב לטיפול הורמונלי, רופאים חוששים ממתן טיפול בתחליפי טסטוסטרון לגברים בעלי היסטוריה של neoplasia תוך-אפיתליאלית בבלוטת הערמונית, שנחשבת כפגיעה טרום-סרטנית.

החוקרים כותבים כי במרכז הרפואי בו הם עובדים, ביופסיות מן הערמונית נלקחות באופן שגרתי מגברים העומדים לקבל טיפול בתחליפי טסטוסטרון.

הם מדווחים על 75 גברים הסובלים מ-hypogonadism שהשלימו טיפול של 12 חודשים בתחליפי טסטוסטרון. ב-20 מהגברים נמצאה neoplasia תוך-אפיתליאלית וב-55 מהם נמצאה ביופסיה שפירה.

על-פי המאמר, רמות ה-prostate specific antigen נמצאו דומות בין שתי הקבוצות, גם בזמן תחילת הניסוי וגם כעבור 12 חודשי טיפול.

סרטן התפתח בחולה אחד מהקבוצה שבה נמצאה neoplasia תוך-אפיתליאלית ובאף אחד מהחולים בקבוצה השניה. החוקרים מציינים כי משום שסרטן הערמונית מופיע תוך 3 שנים בשיעור שמגיע עד לכרבע מהחולים שבהם נמצאת neoplasia תוך-אפיתליאלית, קשה לשייך את הטיפול בתחליפי טסטוסטרון לגורמים האטיולוגיים של המחלה.

החוקרים מסכמים כי כעבור טיפול של שנה בתחליפי טסטוסטרון, לא הופיע עליה גדולה יותר ב-prostate specific antigen או סיכון מוגבר להתפתחות סרטן בגברים שבהם נמצאה neoplasia תוך-אפיתליאלית מאשר באלו שבהם לא נמצאה neoplasia. לטענתם, התוצאות מעידות כי הטיפול בתחליפי טסטוסטרון איננו בלתי מומלץ בגברים בעלי היסטוריה של neoplasia תוך-אפיתליאלית בערמונית.

J Urol 2003;170:2348-2351.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה