על מטופלים הנוטלים warfarin להימנע משתיית מיץ חמוציות

על מטופלים הנוטלים warfarin להימנע משתיית מיץ חמוציות (cranberry) מזהירה הועדה הממונה על בטיחות התרופות (Committee on Safety of Medicines – CSM).
הסבר אפשרי לאינטראקציה בין וורפרין למיץ חמוציות הוא קיום אנטי-אוקסידנטים שונים במיץ החמוציות, כולל פלבונואידים (flavonoids), שידועים בעיכוב פעילות ה-cytochrome P450. כמו כן, מזהיר ה-CMS, מכיוון שאין פיקוח על מרכיבי מיץ החמוציות, עשויים להיות הבדלים משמעותיים בין המיצים השונים הנמכרים בשוק מבחינת הסיכון לתגובות בין תרופתיות.
עד שיהיה בידנו מידע נוסף, על רוקחים לברר על שימוש במיץ חמוציות במטופלים הנוטלים וורפרין וחווים שינויי בערכי ה-INR שלהם. יש להמליץ למטופלים הנוטלים וורפרין להמנע או להמעיט בצריכת מיץ החמוציות. כמו כן, במטופלים שנוטלים וורפרין וצורכים כמות גדולה של מיץ חמוציות יש להמליץ על הפחתה הדרגתית בצריכה, משום שההשפעה האפשרית של השימוש בתכשיר במקביל לוורפרין, כלומר עלייה או ירידה בערכי ה-INR, אינה ברורה לחלוטין.
מאז 1999 דווחו 5 מקרים שרמזו על פעולת גומלין אפשרית בין מיץ חמוציות לוורפרין. מקרה אחד הסתיים במוות ועירב גבר שערכי ה-INR שלו עלו באופן דרמטי 6 שבועות לאחר שחל לשתות מיץ חמוציות. זוהי דוגמא נוספת לנזק שעשוי להיות קשור גם בתכשירים “טבעיים”.
למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה