רשת שר’מ חגגה עשור להיווסדה באירוע חגיגי

רשת שר”ם (שירות רוקחי מקצועי) חגגה במוצ”ש האחרון עשור להיווסדה. הרשת המונה כיום כ-100 בת”ימ היא הרשת הפרטית היחידה הקיימת והפועלת כיום בישראל.

באירוע החגיגי נטלו חלק חברי הרשת, ראשי הסתדרות הרוקחים, ונציגי חברות התרופות. אבי מושנזון, יו”ר הנהלת הרשת תאר בסקירתו את הקווים המנחים ואת האסטרטגיה של הרשת לשנים הקרובות, על רקע הסביבה העסקית הקשה של הרוקחות הקהילתית בישראל. גם מול האיום הכרוך בהוצאת תרופות OTC אל מחוץ לבתי המרקחת (אגב, היו בקהל האורחים כאלה שציינו, שלא לציטוט, שייתכן שבעקבות לקחי פרשת רמדיה, וההחמרה הצפוייה בפיקוח, שההחלטה הזו תדחה או תתעכב…) הדגיש מושנזון את התכנית של שר”ם לפיה תתמוך הרשת בתרופות OTC הנמכרות בבת”ימ בלבד, בעוד ולתרופות שישווקו אל מחוץ לבת”ימ תיצור שר”ם  מותגים עצמיים.

בד בבד, הדגיש מושנזון,  חיזוק המקצועיות של השירות הרוקחי ברשת  וחיזוק המותג של שר”ם לרבות שימוש מוגבר בחזות עיצובית אחידה, משמעת קבוצתית, עשויים להפוך את המשבר של הוצאת ה- OTC להזדמנות ולחזק את הרשת.

היו”ר הראשון, הוארד רייס, סיפר כיצד נולד הרעיון להקמת הרשת: לאחר פגישה עם שר הבריאות דאז, אהוד אולמרט, בה הבינו הוא ומושנזון שלא ניתן להשאיר את עתיד ענף הרוקחות בידי משרד הבריאות ושיש לעשות מעשה.

גם רייס הדגיש את הצורך והחשיבות הרבה של חברי הרשת לשפר ולשדרג את רמת השירות המקצועי ללקוחות. במיוחד הדגיש רייס את הצורך לשאול את הלקוח לגבי תרופות אחרות שהוא נוטל, ממה הוא סובל בדיוק ולוודא שהמרשם או התרופה שהלקוח מעוניין לרכוש אכן מתאימים למצבו הספציפי, ושהוא יודע כיצד עליו ליטול תרופות אלה. למי שמכיר את רייס יודע שהוא עצמו מיישם גישה זו שעה שעה ויום יום בבית המרקחת שלו בכיכר המדינה…

מחמאות רבות ניתנו לאריה פז, מנכ”ל הרשת מזה 8 שנים אשר תרם רבות לביסוסה והתחזקותה של הרשת כארגון כלכלי ומקצועי יעיל ומוצלח.

את הערב חתמה הופעה מדהימה של שלומית אהרון ויבגני שפובלוב שזכתה לאהדה רבה של הקהל.

להזכירכם, בכנס קודם של שר”ם שנערך לפני מס’ חודשים ואשר סוקר ע”י e-Med (לעיון בכתבה – לחץ כאן) הוצגו אף נתונים פרי ניתוח כלכלי אשר חישב את התועלת הכלכלית של כל חבר שר”ם בהשוואה לבי”מ שאינו שייך לרשת. התוצאה הייתה, שהחברות בשר”ם, בניכוי עלות ההשתתפות, מניבה תוספת רווח שנתי של כ- 27,000 ש”ח לכל בית מרקחת החבר ברשת. לעיון בניתוח הכלכלי  – לחץ כאן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה